Az olaszországi Leccében megrendezett Európai Filmfesztiválon, a Legjobb operatőr díját vette át Miklauzic Márton, a Yellow Heat című török filmben nyújtott munkájáért.
Április 9. és 12. között, 19. alkalommal rendezték meg a Festival del Cinema Europeo fesztivált az olaszországi Leccében. A fesztivál fődíja, az Arany Olajág mellett számos kategóriában osztanak ki díjakat, köztük a Legjobb operatőrnek járó elismerést, amit Miklauzic Márton kapott. A Yellow Heat Fikret Reyhan filmje, amely egy nehéz sorsú bevándorló család életét mutatja be. A zsűri indoklása szerint meleg és realisztikus képeivel nagyszerű kontrasztot állított fel a vidéki és az ipari táj között. Ugyanezért a munkájáért tavaly az Isztambuli filmfesztiválon vett át hasonló díjat.
Miklauzic Márton olyan filmek operatőre volt korábban, mint a Parkoló és az Ébrenjárók (melyeket testvére, Miklauzic Márton rendezett), S.O.S. Szerelem, Szinglik éjszakája és több külföldi produkció is.
Címlapfotó: Miklauzic Márton és Miklauzic Bence a Parkoló forgatásán / Fotó: Kallos Bea, MTI
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.