Meghosszabbított nevezés a Zsigmond Vilmos Filmfesztiválra
Technikai okokból egy héttel tovább várják a nevezéseket a szegedi filmfesztiválra
Egy hét lenne hátra a II. Zsigmond Vilmos Filmfesztiválra történő nevezés lezárásáig, a tervezett, január 21. éjféli határidőig, a szervező stáb viszont úgy döntött, január 28-ig meghosszabbítják a határidőt. Ennek oka, hogy technikai hiba miatt pár napig nem volt elérhető a fesztivál honlapja, így a nevezési lap sem – erről több értesítést is kaptak a pályázóktól.
A nevezések száma most 200-on felül jár. Mind az öt kategóriában – nagyjátékfilm, kisjátékfilm, kísérleti- és dokumentumfilm, animáció – érkeztek filmek. Legtöbb a kisjátékfilm, de a nagyjátékfilmek száma is meghaladja már a tavalyiakét. Ebben évben a mozikban játszott, sikeres magyar játékfilmeket is neveztek. A nemzetiségek tekintetében ismét nagy a szórás, a világ minden tájáról érkeztek nevezések, legtöbb Magyarországról, Németországból és Amerikából, és igazi különlegesség, buthani - magyar koprodukció is érkezett. A neves művészekből álló előzsűri felállt, és megkezdte működését. Minden kategóriában egy rendező és egy operatőr dönt arról, mely filmek kerüljenek a versenyprogramba, illetve az információs vetítések programjába.
Az előzsűri tagjai:
Monory-Mész András, Jancsó Nyika – nagyjátékfilm Bollók Csaba, Lovasi Zoltán – kisjátékfilm Ferenczi Gábor, Gózon Francisco – dokumentumfilm Sopsits Árpád, Maly Róbert – kísérleti film M. Tóth Éva, Kardos Sándor – animációs film
A május 9-12. között megrendezésre kerülő 2. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál zsűrielnöke idén is Szabó Gábor operatőr lesz, tagjai Enyedi Ildikó filmrendező, Muhi András producer, James Chressanthis amerikai operatőr és Erdély Mátyás, a Saul fia operatőre.
További információk a nevezésről itt olvashatóak, a nevezési lap pedig itt érhető el.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.