Reisz Gábor: Iskolai feladat volt. Zsótér Sándor vezetésével Bertolt Brecht műveit elemeztük egy tavaszi kurzuson. A végén egy általunk választott Brecht által írt jelenetet kellett adaptálni, majd leforgatni az iskolai tévéstúdióban. A jelenet a Rettegés és ínség a harmadik birodalomban című jelenetfüzérben található. Sándor olvasott belőle, és amikor a Zsidó feleség című jelenetet olvasta, akkor azonnal éreztem, hogy ezt feldolgozni egy igazi kihívás lenne számunkra.
filmhu: Hogyan állt össze a költségvetés?
R.G.: Mindenkinek 100 ezer forintot adott az iskola az adaptációra, természetesen a mi esetükben is így történt, azonban a végén amikor már látni lehetett, hogy ezt az ötletet nem tudjuk kivitelezni ennyiből, akkor Muhi Andris Pires, aki a gyártásvezető volt, majdnem ennyivel még hozzájárult a film elkészítéséhez és az igényes utómunkához.
filmhu: Mi volt a legjobb élményed a forgatás alatt?
R.G.: Akkora díszletet állítottunk fel Klimó Péter (látványtervező) vezetésével, hogy tulajdonképpen egy centivel nem tudott volna már nagyobb lenni. A teljes lakást felhúztuk. Valószínűleg nagyon sokat tett azért, hogy mindenki sokkal komolyabban vegye a filmet. Továbbá nagyon örülök, hogy dolgozhattam Láng Annamarival. Fantasztikus volt élmény volt!
filmhu: Mi volt a legrosszabb élményed a forgatás alatt?
R.G.: Sajnos borzasztó időszakban készült a film, amikor a színészekkel való egyeztetés a lehető legnehezebb. Három etapban forgattunk, ami a mű szempontjából nem túl előnyös.
filmhu: Mit vársz az idei szemlétől, mi érdekel a mezőnyből?
R.G.: Mindent, amit nem láttam.
filmhu: Legtöbbször felvett jelenet?
R.G.: Hátra fahrt, lakás kívülről. Szegény Rév Marcell (operatőr) nagyon megszenvedett vele. Állandóan kilógtunk a díszletből.
filmhu: Mi a legmeghatározóbb élményed a Magyar Filmszemlével kapcsolatban?
R.G.: 2005-ben a barátaimmal forgatott kisfilmet az információs blokkban levetítették. Mammut mozi, hatalmas vászon. Hihetetlen volt.