Boszorkányüldözés és Godard-sztori házastársi szemszögből
Március 1-én negyedik alkalommal indult útjára a Scope100 online filmfesztivál. Az itthon a magyarhangya szervezésében zajló mustra az idén öt friss, európai filmet mutat be egy száz fős, zártkörű közönségnek, akik zsűriként is működnek: a rendelkezésükre álló egy hónap alatt ők választják ki a szerintük legjobb alkotást, melyet a magyarhangya elhoz a hazai mozikba.
A fesztivál 2018-ban egyszerre hét európai országban zajlik. Magyarország mellett Csehország, Lengyelország, Litvánia, Norvégia, Portugália és Svédország is bemutatja saját zsűrijének / közönségének az egyébként országonként változó válogatását.
A hazai Scope100 versenyzői az Ava című, francia romantikus dráma, az egy újkori boszorkányüldözést bemutató I Am Not a Witch, a Redoubtable című, Jean-Luc Godard felesége, Anne Wiazemsky életrajzán alapuló mozi, a grúz-észt Scary Mother, valamint a párizsi Operaház kollektívájáról szóló dokumentumfilm, a The Paris Opera került. A program március 31-én zárul, a zsűritagok szavazással választják ki a szerintük legjobb, és a hazai forgalmazási körülmények között legesélyesebb művet, melyet a magyarhangya 2018 nyarán a hazai mozikban is bemutat. A Scope100 a Creative Europe es a Francia Intézet támogatásával valósulhat meg.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.