Változatos nemzetiségű és műfajú, itthon forgalmazásba alig kerülő filmekkel, izgalmas beszélgetésekkel és kísérő programokkal várja az érdeklődőket a IV. Budapesti Zsidó Filmfesztivál a Művész moziban 2015. november 19. és 22. között.
„Ilyet máshol nem kapsz édes fiam!”- és ebben körülbelül biztosak is lehetünk. Erik Greenberg Anjou A szendvicses – Deli man című filmje egy színes gasztróutazást ígér a zsidó kézműves deliüzletek világába, méghozzá Larry Kinggel. Történik mindez az Egyesült Államokban, ráadásul a húszas évektől napjainkig. A deli klasszikus értelemben vet műfaja ugyan egyre kevésbé található fel, de a minőségi ételek és italok iránti szenvedély mind eladói, mind vásárlói oldalon reneszánszát éli. Generációkon és államokon átívelő történet sajtokról, húsokról, zöldfűszerekről, és persze az emberekből, akik a pult mögött és előtt állnak.
Vetítések: november 21., szombat, 13:30 – Művész Mozi, Chaplin nagyterem november 22., vasárnap, 16:00- Művész Mozi, Bódy kamaraterem
A programhoz szorosan kapcsolódik a fesztivál egyik kísérőprogramja, a Zsidó kaják, kajás zsidók című szendvicskészítéssel és -kóstolással egybekötött beszélgetés a Művész mozi Underground kávézójában, Segal Viktor és Dés Mihály társaságában.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.