Változatos nemzetiségű és műfajú, itthon forgalmazásba alig kerülő filmekkel, izgalmas beszélgetésekkel és kísérő programokkal várja az érdeklődőket a IV. Budapesti Zsidó Filmfesztivál a Művész moziban 2015. november 19. és 22. között.
„Ilyet máshol nem kapsz édes fiam!”- és ebben körülbelül biztosak is lehetünk. Erik Greenberg Anjou A szendvicses – Deli man című filmje egy színes gasztróutazást ígér a zsidó kézműves deliüzletek világába, méghozzá Larry Kinggel. Történik mindez az Egyesült Államokban, ráadásul a húszas évektől napjainkig. A deli klasszikus értelemben vet műfaja ugyan egyre kevésbé található fel, de a minőségi ételek és italok iránti szenvedély mind eladói, mind vásárlói oldalon reneszánszát éli. Generációkon és államokon átívelő történet sajtokról, húsokról, zöldfűszerekről, és persze az emberekből, akik a pult mögött és előtt állnak.
Vetítések: november 21., szombat, 13:30 – Művész Mozi, Chaplin nagyterem november 22., vasárnap, 16:00- Művész Mozi, Bódy kamaraterem
A programhoz szorosan kapcsolódik a fesztivál egyik kísérőprogramja, a Zsidó kaják, kajás zsidók című szendvicskészítéssel és -kóstolással egybekötött beszélgetés a Művész mozi Underground kávézójában, Segal Viktor és Dés Mihály társaságában.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.