Zsigmond Vilmos 1956-ban végzett a Színház - és Filmművészeti Főiskolán, Illés György tanítványaként. Az '56-os forradalom alatt barátjával, és évfolyamtársával Kovács Lászlóval világhírű operatőrrel egy bevásárlószatyorba rejtett kamerával filmezték a forradalom eseményeit, amiért hamarosan emigrációba kényszerültek.
Az Egyesült Államokban pályája lassan, de biztosan ívelt felfelé, és a kezdeti laboratóriumi munkát egy idő után már B-szériás filmek fényképezésére váltotta. Első mainstream produkciójára 1971-ben került sor (A bérmunkás).
A filmszakma elismerését ugyanebben az évben vívta ki Robert Altman McCabe és Mrs. Miller című filmjével, amelyben laboratóriumi eljárással fakította ki a felvételeket, hogy a film a régi, megfakult fényképek hangulatát idézze.
Az első szakmai siker Warren Beatty a McCabe és Mrs. Millerben |
Joel Cox 1992-ben kapott Oscar-díjat a Nincs bocsánat című Clint Eastwood-western vágásáért, és Hollywoodban nemes egyszerűséggel Eastwood vágójának nevezik, mivel vágóként a hetvenes évek óta szinte kivétel nélkül ő segítette Eastwood direktori munkáját.
Gustavo Santaolalla olyan filmek zenéjét szerezte, mint a 21 gramm, a Che Guevara: A motoros naplója, vagy a Brokeback Mountain, amelynek zenéjéért idén átvehette az Oscar-díjat.
John Myhre pályafutása alatt kétszer is megkapta az aranyszobrocskát, mindkét alkalommal Rob Marshall filmjeinek dizájnjáért: 2002-ben aChicago, idén pedig az Egy gésa emlékiratailátványvilágáért.
Penny Rose a hetvenes években kezdett jelemzeket tervezni az Álomgyárnak, de igazából csak a kilencvenes években fedezték fel maguknak a stúdiók. Dolgozott többek között a Mission: Impossible-szérián, de ő a jelmeztervezője a Karib tenger kalózai mindkét epizódjának is.