magazin
Július 15-én az Oscar-díjas Deák Kristóf első egész estés alkotásával, az 50-es években játszódó Foglyok című filmmel indul útjára a Várkert Mozi és…
továbbmagazin
Keleti Márton két világháborús vígjátéka, Szabó István romantikus filmdrámája és Mészáros Márta egyik Napló-filmje teszik izgalmassá a hetet a…
továbbmagazin
Milyen érzés lehet a világjárvány közepén egy posztapokaliptikus világról animációs filmet készíteni? A sors furcsa alakulásának köszönhetően…
továbbmagazin
A Bates Motel kis szeglete egy fővárosi színház stúdiójába költözött, ahol a filmtörténet legikonikusabb zuhanyjelenete hatvan színésznővel kel új…
továbbmagazin
A heti tévéműsorban egymást érik az animációs sikerek, a műkincsrablókat és a kis rókát pszichedelikus klasszikus és a nyolcadik kerületi Rómeó és…
továbbmagazin
Cikksorozatunk második részében folytatjuk a beszélgetés Almási Tamás és Kékesi Attila dokumentumfilm-rendező osztályának végzőseivel. A készülő…
továbbmagazin
Almási Tamás és Kékesi Attila dokumentumfilm-rendező osztályának végzőseivel beszélgettünk diplomafilmjeikről, melyeknek a befejezése eltolódott a…
továbbmagazin
A Corpus Christi először télen keltette fel az érdeklődésünk, amikor a magyar filmmel ellentétben beválogatták a legjobb öt közé az Oscar legjobb…
továbbmagazin
Tizenkét évvel ezelőtt, egy román krimi plakátja örökre megváltoztatta Badits Marcell nyomdász életét. Az egy darabból időközben egyre több lett, a …
továbbmagazin
Július 2-án újra a mozikba kerül Park Chan-wook 2003-as kultfilmje, az Oldboy, amely rengeteg ember számára jelentett ugródeszkát a dél-koreai…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéNem akarok olyan klubhoz tartozni, ami engem elfogadna tagnak.
Alvy Singer / Annie Hall