magazin
A Megfojtott virágok súlyos film árulásról, bukásról, egy megnyomorított közösségről és egy egész ország megkésett önvizsgálatáról. Nem érdemes…
továbbmagazin
Idén is gyerekek döntöttek az összesen közel másfélmillió forintnyi díjakról a Cinemira Nemzetközi Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztiválon, ahol…
továbbmagazin
Visszafogott eszközöket alkalmazva szól a másság témájáról Németország idei Oscar-nevezettje, Ilker Çatak A tanári szoba című alkotása, melyben egy…
továbbmagazin
Moldovai Katalin első nagyjátékfilmje egy irodalomtanár kálváriáját mutatja be: az erdélyi magyar gimnáziumban tanító Ana kerül egyre nagyobb bajba…
továbbmagazin
A Céllövölde, a Hetedik kör és a A martfűi rém rendezője ismét egy, a magyar vidéken játszódó bűnügyi történetet mesél el. A Mellékszereplők Sopsits…
továbbmagazin
A 13. Mozinet Filmnapok a cannes-i fődíjas Egy zuhanás anatómiája premier előtti vetítésével vette kezdetét. A film után Betlen Anna nőjogi…
továbbmagazin
Első nagyjátékfilmje, az Inkubátor Programban készült Cicaverzum múlt héten került a magyar mozikba, novemberben pedig a világnak is bemutatkozik az…
továbbmagazin
Mozikban a Magyarázat mindenre, mi pedig feltettünk két kérdést Reisz Gábor filmjéhez kapcsolódóan. Mi volt a legnagyobb hülyeség, amit valaha…
továbbmagazin
A könnyedebb filmeket hajlamosak vagyunk kevésbé értékelni, pedig amit John Carney csinál, az korántsem egyszerű feladat. Az ír…
továbbmagazin
Lichter Péter és Nemes Gyula egy-egy filmjét tűzte műsorára a Castorp Filmklub októberben az Auróra pincéjében. A két alkotó barátsága lassan húsz…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié