magazin

Julia Roberts és Gary Oldman segít át a decemberi hajtáson

Jön az év egyik legkülönlegesebb fesztiválfilmje, az argentin The Delinquents, Julia Roberts kibertámadás áldozata lesz, Gary Oldman pedig tovább…

tovább

magazin

Az anyaság dilemmája háromszor – A világ eredete forgatásán jártunk

Nagy Borbála első nagyjátékfilmje, A világ eredete egy progresszív, 1866-ban készült festmény, a francia Gustave Courbet alkotása után kapta a címét…

tovább

magazin

Mijazaki utolsó filmje az első, ami róla szól

Mijazaki tíz évvel utolsónak mondott filmje után visszatért, hogy először és utoljára meséljen saját magáról. Egy fiatal fiú, Mahito képében…

tovább

magazin

Szemes Marianne, a filmrendezőnő, aki először kapott volna nőként rendezői diplomát, de nem adták oda neki

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Kockázatvállalás nélkül Semmelweis sem vitte volna sokra

Velőtrázó sikollyal indul Koltai Lajos filmje, és a Semmelweisből bőven meggyőződhetünk arról, a 19. századi anyákra jócskán ráfért, hogy valaki…

tovább

magazin

Gyógyítani, bármi áron - Orvosok a magyar filmben

A héten érkezett a mozikba Koltai Lajos filmje az anyák megmentőjéről, Semmelweis Ignácról. A megszállott orvos története nem az első a magyar…

tovább

magazin

Az ártatlan kegyetlenség rendezője – Terrence Malick 80 éves

Földtörténeti, biológiai és érzelmi ősrobbanásokról, megtermékenyülésről és virágzásról, az első szerelemről és árulásról készít filmet. Eredendő…

tovább

magazin

„Ez tiszta anarchia!” – pillanatképek Sára Sándor életművéből

„Emlékszem, hosszú évekkel ezelőtt feljött vidékről egy fiatalember, egy hallatlanul érdekes fotósorozattal. Álomszép dolgokat csinált. Úgy hívták:…

tovább

magazin

Ridley Scott hülyét csinált Napóleonból

Ígéretesen hangzott a Joaquin Phoenix és Ridley Scott nevével fémjelzett nagyszabású történelmi film a 18-19. század talán legnagyobb hatású…

tovább

magazin

Tüdős Klára, a filmrendezőnő, aki lehetőséghez jutva így reagált: „Itt van hát a szószék, prédikálhatok!”

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Szenvedsz? Mert én már nem szenvedek. Nem szabad mindkettőnknek egyszerre szenvednie. Majd ha te abbahagyod, akkor jövök én.

Jules és Jim

Oszd meg! Az összes idézet