magazin

Úgy jársz a legjobban, ha Gelencsér Gáborral nézed újra a Larryt

Az áprilisban startolt Cinego Campus keretében a Freeszfe oktatóinak kommentárjával tekinthetünk meg három kortárs művészfilmet (Az ügyfél, Larry, A…

tovább

magazin

Éljenek soká a senkiháziak és kölykeik!

Mi a közös egy sztripperként dolgozó, gyermekét egyedül nevelő anyában, egy kőgazdag és nihilista meleg úrifiúban, egy kissé alkesz hullaöltöztető…

tovább

magazin

A budapesti romkocsmákból Jennifer Lopezhez vezet az út

Romkocsmáról romkocsmára járni Péterfy Borival és Szabó Győzővel, visszautazni a nyolcvanas évekbe a Beatricével, vagy hegyi túrára indulni és…

tovább

magazin

Jeremy Irons után Rachel Weisznek is jól áll, ha kettő van belőle

A Két test, egy lélek (Dead Ringers) „nőiesített” átdolgozása túl sokat és túl nagyot akar mondani, de – ellentétben David Cronenberg 1988-as…

tovább

magazin

Szakítsd át a horizontokat animációs kollázsfilmekkel!

Nézz animációs kollázsfilmeket május 19-én a Countryside Animafest Cyprus és a Primanima fesztivál közös kezdeményezésében a Contemporary Animation…

tovább

magazin

Akit a ketyegő biológiai órája sem tántorít el a szerelemtől

A Mások gyerekei nagyszerű, pedig szinte csak odavetett karaktereken keresztül rántja magával a nézőt. Tele van olyan krízisekkel, amikre nincs…

tovább

magazin

Dalok arról, hogy a szerelemhez elég egy ember is

Horvát Lili kezei alatt egy izgalmas, kísérletező játszótérré változik az Átrium színpada, ahol egy filmvászon, a Danubia Zenekar, Schumann…

tovább

magazin

A helyes lányok mosolyognak, integetnek, és azt mondják, köszönöm

Michael Jackson azt hazudta, hogy járnak, Tom Cruise elítélte, amikor a szülés utáni depresszióról beszélt, Andre Agassi nem bírta, ahogyan…

tovább

magazin

Nincs olyan, hogy fehérként ne sztereotípiákat láss

Horváth Kristóf “Színész Bob” szerint a Háromezer számozott darab önálló életre kelt és olvassa az embereket. Császi Ádám rendező pedig úgy érzi,…

tovább

magazin

Becsavarodtunk Joaquin Phoenix traumatikus bolyongásaitól

Az Örökség és a Fehér éjszakák ünnepelt rendezője szürreális pszichológiai utazásra visz egy szerencsétlen, anyakomplexusos figurán keresztül,…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Azt mondtad, szeretlek. Azt mondtam, várnod kell. Azt mondtam, hódíts meg. Azt mondtad, menjek el.

Jules és Jim

Oszd meg! Az összes idézet