magazin
Nagy Borbála első nagyjátékfilmje, A világ eredete egy progresszív, 1866-ban készült festmény, a francia Gustave Courbet alkotása után kapta a címét…
továbbmagazin
Mijazaki tíz évvel utolsónak mondott filmje után visszatért, hogy először és utoljára meséljen saját magáról. Egy fiatal fiú, Mahito képében…
továbbmagazin
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…
továbbmagazin
Velőtrázó sikollyal indul Koltai Lajos filmje, és a Semmelweisből bőven meggyőződhetünk arról, a 19. századi anyákra jócskán ráfért, hogy valaki…
továbbmagazin
A héten érkezett a mozikba Koltai Lajos filmje az anyák megmentőjéről, Semmelweis Ignácról. A megszállott orvos története nem az első a magyar…
továbbmagazin
Földtörténeti, biológiai és érzelmi ősrobbanásokról, megtermékenyülésről és virágzásról, az első szerelemről és árulásról készít filmet. Eredendő…
továbbmagazin
„Emlékszem, hosszú évekkel ezelőtt feljött vidékről egy fiatalember, egy hallatlanul érdekes fotósorozattal. Álomszép dolgokat csinált. Úgy hívták:…
továbbmagazin
Ígéretesen hangzott a Joaquin Phoenix és Ridley Scott nevével fémjelzett nagyszabású történelmi film a 18-19. század talán legnagyobb hatású…
továbbmagazin
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…
továbbmagazin
Kultuszképregényből lett kultuszfilmhez tizenhárom év után hozzányúlni minimum kétesélyes vállalkozás még akkor is, ha az új projektben minden…
továbbFriss
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié