magazin

Kesztyűs kézzel nem nyúlunk legendához – Scott Pilgrim rákapcsol

Kultuszképregényből lett kultuszfilmhez tizenhárom év után hozzányúlni minimum kétesélyes vállalkozás még akkor is, ha az új projektben minden…

tovább

magazin

Kína fiatalsága a munkapadok mellett álmodik

Az, hogy Wang Bing új trilógián dolgozik, olyan jelentőségű esemény, hogy a sorozat első darabja, a Youth (Spring) a dokumentumfilmeket rendre…

tovább

magazin

Simonyi Lia, a filmrendezőnő, akinek a filmjeit látta Leni Riefenstahl és Berlinben fesztiváldíjat nyert

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Az ingyen pénz néha csak bajt okoz – idén is érdemes elmenni a Verzióra

Nem halok meg – reménykedik a budapesti rákbeteg galériatulajdonos, nem tűnünk el – szól az ukrajnai fiatalok dacos segélykiáltása a háború…

tovább

magazin

A rovarevés a jövő, és egy autista lány hozza el nekünk

Az idei Verzió Filmfesztivál magyar versenyprogramját erősítő Keltető alapvetően egy ökofilm, azonban a főszereplőnek, Mariannak hála jóval többről…

tovább

magazin

A fenntarthatóság nem a lemondásról, hanem az elfogadható alternatívákról szól

Az Ennél csak jobb jöhet című francia vígjáték főszereplői ugyan csak az ingyen sör és egy lány kedvéért csatlakoznak a klímaaktivistákhoz, de az…

tovább

magazin

Transz nőként hol lehet élni ebben az országban?

Az eddig főként középhosszú dokumentumfilmeket készítő Somogyvári Gergő első egész estés alkotása egy különleges barátság lélektanán keresztül enged…

tovább

magazin

A forradalom elkerülhetetlen tragédiája

Tudor Giurgiu rendező román-magyar koprodukcióban készített nyugtalanító és rendkívül átélhető filmet a romániai forradalom egyik kevéssé ismert…

tovább

magazin

A Szabadság híd tetején sűrűsödnek össze a legnagyobb létkérdések

22 évvel a Balra a nap nyugszik után, több évtizedes kihagyás után rendezett ismét nagyjátékfilmet Fésős András, aki a román film sztárjában, Bogdan…

tovább

magazin

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
A jegyszedőnek az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt. Bevallotta.

Virág elvtárs / A tanú

Oszd meg! Az összes idézet