magazin

Még nem látta cenzor

A 2006-os Sundance nem csak abból a szempontból volt érdekes, hogy a fesztivál fennállásának történetében először magyar film is bejutott a…

tovább

magazin

Ügynök volt Szabó István

Az Élet és Irodalom 3 oldalas cikket közöl, melyben Gervai András filmtörténész föltárja, hogy Szabó István, a világhírű filmrendező 1957 és…

tovább

magazin

Az Inforg Stúdió a Szemlén

Január 28-án rendezik meg az immár hagyományos Filmszemle előtti Inforg-napot a Toldi moziban. Reggel negyed tíztől éjfél utánig tart az…

tovább

magazin

Szabó István: Rokonok

"Azzal a beidegződéssel, hogy az a megbízható ember, akit kézben tudok tartani. És akit pozícióba juttatok, az majd eléggé fél tőlem ahhoz, hogy…

tovább

magazin

Pálfi György: Taxidermia

Pálfi György családtörténetének három férfihőse: a fölfokozott szexualitású Morosgoványi Vendel, Balatony Kálmán zabálóművész-evőbajnok,…

tovább

magazin

Női kezekben

A lendületes kezdés után a fesztivál továbbra is tartja a tempót és jobbnál jobb filmeket kínál. A sajtóvetítések egyik első filmje a Lucky…

tovább

magazin

Dallos Szilvia: Magyar hangja… A szinkronizálás története

Még mindig szinkronizáló nemzet vagyunk, pedig már nincs sok örömünk benne, a hajdan remekműveket produkáló szakma feladta igényességét.

tovább

magazin

Bagó Bertalan: Vadászat angolokra

Az idei Filmszemlén mutatják be Bagó Bertalan első filmrendezését, amely egy 1830-as években hazánkba látogató angol mérnök szemszögén…

tovább

magazin

Iglódi István: A gyertyák csonkig égnek

A 37. Filmszemlén kerül bemutatásra Márai Sándor népszerű, könnyfakasztó írásának tévéváltozata, melyet Iglódi István rendezett. Az anyag nem…

tovább

magazin

Vecsernyés János: Emelet

Az Emelet Kertész Imre-adaptáció, egy gazdag és befolyásos férfi meghasonlásának és bukásának történetét tárja elénk egy fiktív kor csak…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Mi van vele? Nemrég még egy helyes hisztérika volt, most meg egy zakkant idegroncs!

A végső állomás 3D

Oszd meg! Az összes idézet