magazin

Hajléktalan okok – Interjú Révész László rendezővel

Kedden, január 31-én reggel 10 órakor az első vetítések egyike volt B. Révész László Diogenész hordót keres című, hajléktalanokról szóló,…

tovább

magazin

Cérnaszálon

Litauszki János dokumentumfilmje a Magyarországon dolgozó vendégmunkáskok sorsát mutatja be öt kárpátaljai asszony történetén keresztül. Az…

tovább

magazin

A Dunatáj Alapítvány dokumentumfilmjei

Azt hiszem, a tavalyi Filmszemlén eredményesen szerepeltünk: a versenybe jutott nyolc filmünk hét díjat is elhozott. Jó érzés volt, hogy  „Na,…

tovább

magazin

1956-2006 Emlékév az mtv-n

Az 1956-os forradalom 50. évfordulója tiszteletére a vezető közszolgálati televízió rendkívüli műsorfolyammal készül.  Elsőként a magyar…

tovább

magazin

Filmszemle az m2-n

A FILMIDŐ január 30-ai, mai adásában - a 37. Filmszemle előestéjén - a dokumentaristák és az ismeretterjesztő filmesek mutatkoznak be, mintegy nem…

tovább

magazin

Maradona, a showmester

Mélység és magasság – Maradona életében mindig is ilyen cikkcakkos volt a sorminta: a nyomornegyedből jött senki Argentína leghíresebb…

tovább

magazin

Inforg nap a Toldiban

Immár hagyományosnak nevezhető az Inforg Stúdió szakmai bemutatója a Filmszemle előtti hétvégén a Toldi Moziban, ahol kedvünkre végignézhettük…

tovább

magazin

Csoportterápia

„A zsűri nincs könnyű helyzetben” – mondhatnám, ha mondani akarnám, vagy ha nem félnék attól, hogy nagyon „retró” ezt a ma már klasszikusnak tűnő…

tovább

magazin

Még nem látta cenzor

A 2006-os Sundance nem csak abból a szempontból volt érdekes, hogy a fesztivál fennállásának történetében először magyar film is bejutott a…

tovább

magazin

Ügynök volt Szabó István

Az Élet és Irodalom 3 oldalas cikket közöl, melyben Gervai András filmtörténész föltárja, hogy Szabó István, a világhírű filmrendező 1957 és…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Lakos Nóra: Mindig is ezt a filmet szerettem volna megcsinálni

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Nem engedhetem, hogy az elveim a fejlődésem útjába álljanak. Muszáj alkalmazkodnom.

Oliver Tate / Submarine

Oszd meg! Az összes idézet