magazin

 Az utolsók után

Kelet-Európában még állnak a modernista művészfilm utolsó utáni bástyái. Tudatfilm bábelieknek.

tovább

magazin

Többen, mint tavaly 

Prukner Pál szervezőként, forgalmazóként és nézőként értékelte a Szemlét. Minden eddigit meghaladó nézőszámokat említett, ami jórészt a…

tovább

magazin

Többen, mint tavaly 

Prukner Pál szervezőként, forgalmazóként és nézőként értékelte a Szemlét. Minden eddigit meghaladó nézőszámokat említett, ami jórészt a…

tovább

magazin

Digitális orgazmus

Egy csiga próbál keresztülaraszolni a nagy magyar országúton, ám egy magassarkú cipőbe bújtatott női(?) láb brutálisan széttrancsírozza. Csókos…

tovább

magazin

Találj ki mást!

Kocsis Gergely„Legyen egy férfi, legyen neki nő, legyen házuk is, azon szép tető. Kitaláltam ezt és nézd milyen szép keretbe feszül ez a kicsike…

tovább

magazin

Hatlövetű a nyóckerben

Igazi stílusbravúrt hajtott végre Tóth Tamás rendező Rinaldo című mozijában - a magyar filmes hagyománytól eltérően - zsánerfilmet rendezett,…

tovább

magazin

Súlytalanság

Az elsőfilmes Szilágyi Andor, ismert szépíró-színházi szerző, munkája, A Rózsa énekei kétségtelenül invenciózus alkotásnak ígérkezett, különös…

tovább

magazin

Gumiember

Norbi álmában furcsa barátságot köt. Új barátja nem azért furcsa, mert felnőtt, még csak nem is azért mert nem tud beszélni. Inkább csak azért, mert…

tovább

magazin

Műfajkevercs

Az első nagyjátékfilmes vitanapon egyáltalán nem érdeklődtek a rendezők a filmjükről szevezett viták iránt. Így volt ez ma délelőtt a tegnap…

tovább

magazin

„Három nap valóság” - Beszélgetés Báron György kritikussal

Báron György filmkritikussal, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége kritikusi szakosztályának elnökével az utolsó dokumentumfilmes napon a szakma…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

- Dezsavűm van.
- Mekkora? Megveszem.

Üvegtigris 2.

Oszd meg! Az összes idézet