Az útkeresés egy más formája jelenik meg Gus Van Sant legendás filmjében, a Good Will Huntingban, azzal a különbséggel, hogy itt a húsz év körüli Matt Damonnak állandó harc az élete, ahonnan nem találja a kifelé vezető utat. Will (Damon) támasza eleinte barátja, Chuckie (Ben Affleck), majd miután megismerkedik a professzorból pszichológussá vált Sean Maguire-rel, (Robin Williams), a szakember meglátja benne az érzelmek csatáját, és ő is megérti, hogy milyen érzés lehet megállás nélkül harcban lenni az élettel. A tanulatlan, de közben matekzseni Will és a lexikális tudást felhalmozó, az élet gyakorlati megélésében viszont tapasztalatlan lélekbúvár találkozásának történetéért Damon és Ben Affleck a Golden Globe Legjobb forgatókönyv díjával, majd az eseményt követő Oscar-gálán az ugyanezen kategóriáért járó szoborral gazdagodtak, míg Robin Williamset a Legjobb férfi mellékszerepéért tüntette ki az Akadémia.
Kora esti időtöltésként bűn lenne kihagyni az évről évre egyre erősebb színésszé váló Mads Mikkelsen főszereplésével a Dogmát elindító Thomas Vinterberg négy évvel ezelőtti munkáját, A vadászatot. A dán filmgyártás egyik kultikus alajkának legfrissebb filmjét, A kommunát nemrég kezdték el vetíteni a mozik, A vadászatot pedig már a kanapéról is nézhetjük. A kisvárosban élő, válását épp hogy feldolgozó óvóbácsiért (Mikkelsen) a gyerekek és a barátok is egyaránt oda vannak. Az egyik kislány azonban egy bagatell dolog miatt megsértődik rá, és elindítja a hazugságspirált, mely szerint Lucas, az óvóbácsi „csinált vele valamit”. A gödörből alighogy kimászó férfi számára az élet pokollá válik, hiszen hogy hinnének az emberek egy magányos, kissé zűrös alaknak, mint egy szegény, ártatlan, szexuálisan zaklatott kislánynak? At utóbbi felsorolás ugyan nem igaz, mégis Lucason csattan az ostor, a közösség pedig azon nyomban kiveti magából. Az innentől már Vinterberg-féle melodrámába forduló filmet a szakma is pozitívan fogadta: Cannes-ból Mikkelsen hozta el a legjobb férfi alakítás díját (Vinterberg Arany Pálma jelölésig jutott), az Európa Filmdíjon pedig a Legjobb forgatókönyvnek ítélték a történetet, melyet a rendező Tobias Lindholmmal együtt írt.
Az éjfél utáni mozgóképek közül egy 1972-es western lehet érdekes a méltán elismert Elmore Leonard írótól, a korábban A hét mesterlövészt vezénylő John Sturges rendezésében, a címszereplő (Joe Kidd) pedig ki más is lehetne, mint az akkortájt csúcsra járatott Clint Eastwood. Az egykori fejvadásznak ezúttal egy mexikói bandával gyűlik meg a baja, akik balszerencséjükre még nem hallottak a fegyverforgató, mogorva hősről. A B-filmek kedvelőinek is tartogat meglepetést a hétfő, méghozzá a brit akció-kaland-fantasyt ’83-ből, a Támadás a Krull bolygó ellent. A rendező Peter Yates (jelentkezzen, aki ismeri!), és a filmben maga Liam Neeson is feltűnik élete második szerepében. A mérhetetlenül gonosz szörny foglyul ejt egy hercegnőt, a jókból álló csapat pedig elindul a kiszabadítására… Érdekesség, hogy az a Peter Suschitzky állt a kamera mögött, aki később David Cronenberg állandó operatőre lett.
Május 9., hétfő