Október végén kerül a hazai mozikba a Neveletlen hercegnő második könnyes-romantikus epizódja, s körülbelül ezzel egyidőben, október 27-én debütál a filmzene, melynek legfőbb erőssége, hogy az egyre kevésbé csetlő-botló tini-királylány higginsi babérokra törő nagyanyját alakító Julie Andrews is hallható rajta egy szám erejéig. Be lehet melegíteni a Shrek alkotóinak az aktuális rajzfilmes divathullámot követő tengeri animációjára is, amely a Velencei Filmfesztiválon debütált. A nálunk október 28-án bemutatásra kerülő Cápamese, amelyben „hangilag” még Robert DeNiro és Martin Scorsese is közreműködött, zenei téren szintén igyekezett színes palettát festeni. Justin Timberlake, WiII Smith és Lenny Kravitz mellett megszólalnak a legfrissebb popdívák. A Rose Royce 1976-os diszkó slágerét, a Car Wash-t feldolgozó nótát Christina Aguilera és Missy Elliott interpretálja, a dalhoz készült klipben pedig szinte mindenki megjelenik a filmből – egy-egy egyéniségére szabott tengeri kosztümbe animálva.

Feltétlenül az újdonság erejével hat majd Luc Besson áprilisra előirányzott új produkciójának, a Louis Leterrier –féle Danny The Dog-nak a kísérőzenéje. Az unicum hatását növeli, hogy a korongot – a rendező külön kívánságára- a Massive Attack jegyzi. A Jet Li és Morgan Freeman főszereplésével készült harcművészettel bőven megspékelt thriller nem mindenhol massiveattackos muzsikája mindössze 11 hét alatt készült el, bizonyítva, hogy a zenekar nem csak egy-egy betétdalra képes, mint például Guy Ritchie Blöffjében. Ha már a kultikus nyomvonalon haladunk, érdemes megemlíteni, hogy először jelenik meg a Donnie Darko teljes filmzenéje. Richard Kelly misztikus mozijának dallamai most dupla cédén látnak napvilágot. Az INXS, Duran Duran, Joy Division diktálta klasszikus nyolcvanas évek vonalat képviselő egyes lemez mellé csomagolt második cédén a film Michael Andrews (Vincenzo Natali Nothing-ját is ő festette alá) által írt kísérőzenéje lesz hallható.

Jó hír, hogy végre frissen, ropogósan a boltokba került Zságer Balázs várva-várt „szezonális keleti cukra”. Az eredeti tervek szerint a lemez már Török Feri filmjének bemutatójával egyidőben debütált volna, így a megrögzött Zagar rajongók, akik a Sziget óta hallhatják a soundtrack dalait, kénytelenek voltak koplalni. A keleties préridallamok előadása olyan énekesekre hárult, mint a filmben is felbukkanó ex-yonderes Kuczora Edina, a feltörekvőben lévő Sena, vagy a régi alkotótárs, a főcímdalt feléneklő Ligeti Gyuri. Maga a szerző a filmzene lényegi vonásait így foglalta össze a filmhunak adott interjújában: „Feri valójában valami texasos dolgot szeretett volna, nem countryt, inkább bluest. Ez pedig nem állt távol tőlem. Végül a blues-os betétek amerikai beütésűek lettek, de némi elektronikával beoltva, magyar kézzel. Ezzel próbáltam kifejezni azt a karcagi nihilt, amiben a főhősök élnek. Az Alföld, mint magyar Texas. Így indul a film, aztán a Balatoni jeleneteknél elkalandozik mindenféle nu school, latin meg absztrakt hip-hop felé.”