Kharon a görög mitológiában az a révész, aki bárkáján a holtak lelkeit szállítja át a Styx (vagy Lethe) innenső folyópartjáról a túlvilágba. Szokurov hasonló szerepet játszik a kortárs filmművészetben, műveivel erről a bárkáról szól hozzánk. Őrangyal, aki a ma emberének halál-tudatáért felelős: a folyón történő utazásról tudósít, amely egyenesen a terra incognitába vezeti az ismerős fizikai környezethez szokott emberi elmét. Ezen a köztes világban megtett úton a halál nem más, mint tudatállapot, az új otthonra ráhangolódás folyamata. Ezt a halálélményt tapasztalják meg filmjeinek láthatatlan narrátorai, így az Orosz bárka mesélője is. Teljes életművének retrospektív vetítésén, a Torinói Filmfesztiválon feltárult a szokurovi oeuvre titka.
Még több magazin
magazin
Egy magyar lány és egy bhutáni fiú felkerekedett, hogy a boldogságot kutatva végigjárják a fiú dél-ázsiai hazáját. Arun Bhattarai és Zurbó Dorottya…
továbbmagazin
Nemzetközileg ismert zeneszerző, aki olyan magyar filmekhez komponált műveket, mint a Testről és lélekről, a Mindenki vagy a Magasságok és…
továbbFriss
11 díjat nyert a Libertate '89 a román filmdíjak gáláján
Egész héten ünnepelhetjük a magyar filmet
Ők nyerték a 11. Savaria Filmszemle díjait
Az animációsok Debrecenbe mennek
Több mint tizenhét országban forgalmazzák A boldogság ügynökét
Boldogság, Balaton és LEGO - Forgass a mobiloddal a Cinemira videóversenyre
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEnnek az éremnek két oldala van. Mi van, ha sarokba szorít engem, és én célzom meg magát? Mert történjen bármi, nem hagyom, hogy az utamba álljon. Szemtől szemben ülünk igen, de én nem fogok habozni, egy pillanatig sem.
Neil McCauley / Szemtől szemben