2021. 09. 23. Ruttkay Lili, Pozsonyi Janka, Varga Dénes
A díszlet változik, a játékosok nem – 20 éves a Moszkva tér
Video a jubileumi vetítésről
Ha a Moszkva teret lefordítanák mozira, az olyan lenne, mint a Bem – árulta el Török Ferenc kultikus nagyjátékfilmje jubileumi vetítésén. Olyan lelkes nézőkkel is találkoztunk, akik nemhogy a rendszerváltás idején, de még a film bemutatásakor sem éltek, és volt, akit ez a film inspirált arra, hogy bemásszon tiltott helyekre. Kedvenc szereplőről, a Moszkva tér időtállóságáról kérdeztük a közönséget, a rendezőt pedig arról, mi lehet most Petyával és a többiekkel.
A videó operatőre és vágója Ruttkay Lili, a riporterek Pozsonyi Janka és Varga Dénes voltak.
A Filmhu a Moszkva tér tíz éves bulijára is elment, akkor is megszólaltattuk a rendezőt, illetve kollégái meséltek érettségiről, házibulis élményekről. A cél most egyértelmű: legyen harmincéves vetítés is, és legyen Filmhu, amely el tud menni rá.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.