Immár ötödik alkalommal rendezik meg az éves filmtermést és klasszikusokat is felsorakoztató MOZ.GO Magyar Mozgókép Fesztivált, amelynek három éve Csáky Attila az igazgatója, Muszatics Péter pedig kezdettől fogva programigazgatója. A szervezőkkel először arról beszélgettünk, hogyan látják, miben változott, fejlődött a filmes esemény, valamint felidézték a korábbi évek kedvenc pillanatait is – sok ezek közül a Magyar Mozgókép Díjak és az életműdíjak átadójához kapcsolódott. Szóba került az is, ki a fő közönség, mennyire érzik a helyiek a sajátjuknak a fesztivált. Kitérünk arra is, hogy jönnek-e fiatal filmesek a fesztiválra, hogyan vonódnak be.
Kiemelték a legfontosabb programokat a változatos kínálatból – Muszatics Péter például Makk Károly Liliomfi-jának szabadtéri vetítését a balatonfüredi Tagore sétányon, ahol a film legelső jelenete készült. A 100 éve született Makk Károly és Darvas Iván előtt is több programmal tisztelegnek: lesz Szerelem-vetítés, valamint egy nagyon érdekes werkfotó-kiállítás is a rendezőről. Darvasról pedig a fesztivál egyik életműdíjasa, Gálfi László színházi műsora is bekerült a programba. A nemrég elhunyt Sopits Árpádról is szó esik, valamint az őt méltató vetítésről. Csáky Attila Hobó-filmjéből pedig különleges ízelítőt kaphat a közönség.
„Nincs megállás, ez egy folyamatos meló” – mondja Csáky Attila, amikor a szervezés részleteibe is belemegyünk. Mennyi időbe telik összehozni a fesztivált, van-e egyáltalán olyan pont az évben, amikor nem kell készülni a közelgőre? A szerteágazó munka azért testhezálló számára, mert korábban gyártásvezetőként dolgozott, jelenleg producerként tevékenykedik – ezekre jól rálát, tudatosan szervezi. Hogyan kerülnek kiválasztásra a Mozgókép Díj jelöltjei? Ez is többször változott az évek során: most mi a felállás, és mi a Magyar Filmakadémia szerepe ebben? Ki delegálja, választja ki a Mozgókép Díjak nyerteseit? Csáky elmondja, miért a kisjátékfilmes blokk a kedvence, Muszatics pedig beszél az új szekcióról, amely a Magyarországon forgó külföldi filmekre koncentrál – ezek közül a A brutalistához kapcsolódó háttérbeszélgetésről mesél, valamint arról, hogy a Filmlabor igazgatójával a Maria vetítése után az analóg utómunkáról is lesz egy beszélgetés.
Hogyan viszonyul a fesztivál a független produkcióban készült filmekhez, amelyek közül több is bekerült a programba? Lehet-e egyszer magából a fesztiválból nemzetközi rendezvény? Milyen szakmai együttműködései vannak a fesztiválnak? Többek között ezekről is beszélgetünk.
A podcast meghallgatható a lenti lejátszóra kattintva és elérhető a népszerű podcast alkalmazásokon keresztül is: Spotify, Apple Podcasts és Google Podcasts.