A május 29-én este hétkor kerül sor Kostil Danila Kulo City című filmjének vetítésére a Műcsarnokban. A premiervetítést követően június 10-én nyílik a NextArt Galériában a film készítése során keletkezett műalkotásokat bemutató kiállítás.
A Stark Attila azonos című könyve nyomán készült film folyamatos vetítése mellett megpróbálják felidézni a forgatási helyszín hangulatát: a film alatt készült festmény, fotók, sablonok, videók bemutatásával Kulo Cityvé alakítják a kortárs művészeti galéria white cube-ját. A kiállítás alatt egyedülálló lehetőség nyílik a könyv és a dvd-film együttes megvásárlására.
"Budapest nagyon koszos hely. Két fele van, Buda és Pest, az egyik részen gazdagabbak laknak, ez nem olyan koszos, a másik szaros, hugyos. Az utcák olyan vályúszerűek, és lehet szélesek, de fa szinte sehol, és sötét, mint egy koszos vályú..." - indul a könyv és az abból készült film.
A Kulo City az eredetileg utcaművészként tevékenykedő Stark Attila diplomamunkája volt a MOME-n, ami 2007-ben könyv formátumban is megjelent (Stark Attila: Kulo City, Roham Kiadó 2007). Kulo City a bulik, a lelkesültség, és a letargia ezredfordulós Budapestjének lenyomata, mely egyszerre nemzeti, vicces, ironikus, szemtelen, laza; mégis megrázó.
A film három szintet mutat be: a létező várost, mindannyiunk életterét, mely a főhős számára Kulo Cityvé alakul át. A valódi utcák valódi falfirkái, melyek a főszereplő világának kézzelfogható kivetüléseként a vásznon életre kelnek, egy a két világ közötti köztes szintet jelenítenek meg. A különböző technikák alkalmazása egymásba olvasztja a rajzolt és a filmre vett világot, melynek képei egymásba kapcsolódó vizuális folyamként jelennek meg.
A NextArt Galéria új médiumok felé nyitásának következő lépése Kostil Danila vizuális elképzeléseinek bemutatása. A rendező a Kolin Kollektíva néven működő alkotóműhely egyik alapítója, amely évek óta közösen valósítja meg művészeti termékeit: ezúttal a Kulo City film változatát.
Stáb:
Írta: Kiss Kovács Tímea
Operatőr: Garai Gábor
Art director: Kiss Heni, Stark Attila, Kostil Danila
Vágó: Polgári Márton
Producer: Ausztrics Andrea
Co-producer: Fekete Xénia
Executive producer: Wizner Balázs
Rendező: Kostil Danila
Még több magazin
magazin
Október 3-án került a mozikba a Bolond Istók. A kosztümös, romantikus magyar film a 19 éves Arany János vándorszínész éveit mutatja be, aki később…
továbbmagazin
Szilágyi Zsófia második nagyjátékfilmje a 2018-as Egy nap című debütáláshoz hasonlóan a magyar középosztálybeli nők helyzetével foglalkozik. A…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéCsak arról tudod meg kicsoda, akivel harcolsz.
Seraph / Mátrix - Újratöltve