hír
Két magyar alkotás is részt vesz a fiatal filmesek egyik legfontosabb nemzetközi megmérettetésen. Az Oscar- és BAFTA-kvalifikáló londoni Raindance…
továbbhír
Március végén 48. alkalommal veszi kezdetét a Hongkongi Nemzetközi Filmfesztivál, amely Young Cinema (World) programjában versenyez Vermes Dorka…
továbbmagazin
A Velencei Filmfesztivál Biennale College nevű programjának keretében készült el Vermes Dorka bemutatkozó nagyjátékfilmje, az Árni, amit február…
továbbmagazin
A 2024-es év is bővelkedik magyar filmpremierekben. Végre láthatjuk majd Csáki László Kék pelikanját és Vermes Dorka elsőfilmjét, mely Velencében…
továbbhír
Már nem kell sokat várnunk, hogy megnézhessük a 80. Velencei Filmfesztiválon bemutatott filmet, a Cirko Film február 8-án mutatja be az Árnit,…
továbbvideó
Vermes Dorka első nagyjátékfilmje, az Árni, a velencei filmfesztivál pályakezdő alkotókat segítő intézménye, a Biennale College Cinema támogatásában…
továbbmagazin
Mit csinál ma egy vándorcirkusz a werckmeisteres, vigasztalan Kelet-Európában? Vermes Dorka nagyjátékfilmes bemutatkozása hátborzongató látleletet…
továbbhír
Vermes Dorka első nagyjátékfilmjét Biennale College Cinema szekcióban mutatják be a velencei filmfesztiválon, de emellett versenybe került egy…
továbbhír
A Velencei Biennálé négy kisköltségvetésű film gyártását finanszírozza, idén egy grúz, egy olasz és egy mexikói projekt mellett Vermes Dorka Árni…
továbbhír
Árni című, családi cirkusztársulatról szóló nagyjátékfilmtervével került a 11. Biennale College Cinema döntőjébe Vermes Dorka. 12 projekt van…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié