Címke: „180/100”

Találatok száma: 5

magazin

Az évtized legjobb magyar rövidfilmjei: 50-26.

Hogy mit szerettünk az elmúlt évtizedben? Például azt, hogy egyik ámulatból estünk a másikba, amikor hazai kisfilmeket néztünk. Iszonyatosan erős…

tovább

hír

Kassai díj a 180/100-nak

A három fődíj egyikét nyerte el egy kassai televíziós fesztiválon Lőrincz Nándor és Nagy Bálint 180/100 című rövidfilmje. Négy magyar rövidfilmet…

tovább

hír

Rövidfilm premier a Toldiban

Szeptemberben kezdődik az iskola, visszatér a nyaralásból a szakma, a diákság, és a kíváncsi nézők. Az iskolaévet rögtön szeptember 1-jén a Toldi…

tovább

hír

Román film kapta a fődíjat Szarajevóban

Radu Jude román rendező Toata lumea din familia noastra (Mindenki a családban) című alkotásának ítélte a 18. Szarajevói Nemzetközi Filmfesztivál…

tovább

hír

Magyar premierek Szarajevóban

Mundruczó Kornél a pénteken kezdődő szarajevói filmfesztivál játékfilmes zsűrijének elnöke. A dokumentumfilmek között Forgács Péter, a rövidfilmes…

tovább

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié
 
hirdetés

Január 2.

Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

a teljes dosszié

Kardos Sándor szabadegyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Minden reményedet egy soha el nem hangzó ígéretre alapozni.

A szabadság útjai

Oszd meg! Az összes idézet