magazin
Hogyan viszonyul a Z generáció 1956-hoz? Ezt a kérdést teszi fel Pigniczky Réka és Kiss Gergő 56/Z című dokumentumfilmje, ami fiatal, MOMÉ-s…
továbbpodcast
Harmadik nagyjátékfilmjét mutatja be Tóth Barnabás, az Akik maradtak rendezője, aki eredetileg gyerekszínészként indult, majd a rendező szak mellett…
továbbmagazin
Az Akik maradtak rendezője, Tóth Barnabás ezúttal zseniális sakkozókat és '56-os menekülteket ültet fel egy gyanús alakoktól hemzsegő vonatra, ahol…
továbbhír
Tóth Péter Pál megtörtént eset alapján forgatta le 1956-ban játszódó kisjátékfilmjét, amely két fiú veszélyes őszi kalandját meséli el.
továbbmagazin
Hét évvel A vizsga után Bergendy Péter és Köbli Norbert ismét egy történelmi thrillerrel állt elő, és egy-két apróságtól eltekintve most is csak…
továbbmagazin
Vasárnap este debütál a tévében Bergendy Péter és Köbli Norbert új történelmi filmje és Csicskár Dávid '56-os rövidfilmje is, a héten emellett pedig…
továbbmagazin
Az 1956-os forradalom alkalmából elérhetővé tették az interneten a Partizánok című kisfilmet, amely egy gyerekkori barátság történetét meséli el…
továbbmagazin
Néhány éve Szász Attila és Köbli Norbert húzott elő az ismeretlenség homályából egy 56-os, de külföldön játszódó igaz történetet A berni követ-tel,…
továbbvideó
A vizsga nagy sikere után Bergendy Péter november elején új tévéfilmmel tér vissza: Trezor című bűnügyi filmjének forgatókönyvét a történelmi…
továbbmagazin
A múlt heti évforduló után, a magyar filmes tévéprogramban továbbra is központi téma 1956 különböző oldalainak bemutatása, sokszor egészen rejtett…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié