Címke: „71.cannes-i filmfesztivál”

Találatok száma: 7

magazin

Cannes: Transznemű és transzba esett táncosok a Riviérán

Lenyűgöző elsőfilmben nemet váltott egy balerina, a francia botrányfilmes mindenkinek LSD-t kevert az italába, és a hazájában 20 évre betiltott…

tovább

magazin

Cannes: Aranyat érhet a kommunizmust legyőző szerelem

Már az ötödik napomat töltöm Cannesban, ahol Szilágyi Zsófi filmjének ünneplése után beleástam magam a fesztivál óriási filmválogatásába. A bő…

tovább

magazin

Egy nap: Je suis Magyar Anya

Egy háromgyerekes anya 24 órányi küzdelmeiről forgatta le első nagyjátékfilmjét Szilágyi Zsófia, akit idén egy szem magyarként válogattak be a 71.…

tovább

hír

Még egy magyar vonatkozású film debütál Cannes-ban

A magyar részvétellel készült Még egy nap élet (Another Day of Life) című animációs filmet az idei cannes-i filmfesztiválon, a versenyprogramon…

tovább

magazin

Velük száll versenybe az Egy nap Cannes-ban

A 71. Cannes-i filmfesztivál egyetlen magyar filmje Szilágyi Zsófi Egy nap-ja lesz, ami a Kritikusok Hete programban szerepel majd. A rangos…

tovább

hír

Egyelőre nincs magyar film a cannes-i filmfesztivál programjában

Ma délelőtt bejelentették a 71. cannes-i filmfesztivál hivatalos versenyprogramját és a további szekcióit. Az egyik olasz versenyfilm operatőre…

tovább

hír

Ezer fiatal filmrajongó ingyen mozizhat Cannesban

Idén ezer szerencsés fiatal kap lehetőséget, hogy három napig részt vegyen a fesztiválon: az akkreditációs pályázat feltételei, hogy a jelentkező…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Nyugi, nem kell rögtön a plafonon lenni, nem vagy te csillár!

Túl jó nő a csajom

Oszd meg! Az összes idézet