magazin
Lenyűgöző elsőfilmben nemet váltott egy balerina, a francia botrányfilmes mindenkinek LSD-t kevert az italába, és a hazájában 20 évre betiltott…
továbbmagazin
Már az ötödik napomat töltöm Cannesban, ahol Szilágyi Zsófi filmjének ünneplése után beleástam magam a fesztivál óriási filmválogatásába. A bő…
továbbmagazin
Egy háromgyerekes anya 24 órányi küzdelmeiről forgatta le első nagyjátékfilmjét Szilágyi Zsófia, akit idén egy szem magyarként válogattak be a 71.…
továbbhír
A magyar részvétellel készült Még egy nap élet (Another Day of Life) című animációs filmet az idei cannes-i filmfesztiválon, a versenyprogramon…
továbbmagazin
A 71. Cannes-i filmfesztivál egyetlen magyar filmje Szilágyi Zsófi Egy nap-ja lesz, ami a Kritikusok Hete programban szerepel majd. A rangos…
továbbhír
Ma délelőtt bejelentették a 71. cannes-i filmfesztivál hivatalos versenyprogramját és a további szekcióit. Az egyik olasz versenyfilm operatőre…
továbbhír
Idén ezer szerencsés fiatal kap lehetőséget, hogy három napig részt vegyen a fesztiválon: az akkreditációs pályázat feltételei, hogy a jelentkező…
továbbFriss
Filmpremierekkel érkezik a 44. Budapesti Tavaszi Fesztivál
Herendi Gábor futókról szóló romantikus vígjátékot készít
Ők az idei Mozgókép Fesztivál életműdíjasai
Élőzenével kísért némafilmekkel ünnepli a magyar film napját az Uránia
Idén májusban is lesz Artmozik éjszakája
Foroghat a Ványa bácsi, a Magyar királylányok és az itt élő svábokról szóló dokfilm is
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié