magazin
Boldog-e egy színésznő a Berlinale vörös szőnyegén? Mi történik, ha egy muzulmán kamaszlány leveszi a kendőjét? Megváltoznánk, ha más anyagi…
továbbhír
Négy szakmai művészeti projekt összeolvasztásával hívta életre a Metuscope Filmszemlét a Budapesti Metropolitan Egyetem. A kétnapos szemle április…
továbbhír
Ress Abigél, feltörekvő stand-upos és az ELTE filmkészítő MA hallgatója, egyedülálló ötlettel rukkolt elő, hogy előteremtse a kötségvetést…
továbbhír
Szeurum című vizsgafilmjével meghívták Farkas Marcellt a tíz ígéretes, fiatal filmrendezőt bemutató Future Frames programba, amit az 55. Karlovy…
továbbhír
A világ egyik legjelentősebb animációs filmfesztiválján, Annecy-ban díjazták Mostoha Marcell Avant című alkotását. A négyperces, absztrakt animáció…
továbbhír
Jordi Leila SZFE-n készült diplomafilmje bekerült az A-kategóriás Sanghaji Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjába. A nyár leghosszabb éjszakája…
továbbmagazin
Szőke Abigél kórházi betegként felváltva tombol és eszik a Reggelim a vacsorád című rövidfilmben, ami végre egy kattintással elérhető. A film egy…
továbbmagazin
Darabos Éva animációs filmrendező a tavalyi Kiskakason mutatta be diplomafilmjét, amiben végső búcsút vesz szeretett lakótelepétől. A Pá kis…
továbbmagazin
Cikksorozatunk második részében folytatjuk a beszélgetés Almási Tamás és Kékesi Attila dokumentumfilm-rendező osztályának végzőseivel. A készülő…
továbbhír
Brazil diákfilmfesztiválon kapott díjat Vermes Dorka kisfilmje, az Anyák napja, amelyben Für Anikó érkezik egy keserű családi ebédre.
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéfehér / Levegőt venni