hír
Fabricius Gábor többek között Velencében, Karlovy Vary-ban és Hágában díjazott nagyjátékfilmje, az Eltörölni Frankot decembertől már a Netflix…
továbbhír
Hat magyar filmet láthat a közönség az idei palicsi filmfesztivál Új magyar filmek című válogatásában, és további kettőt egy-egy versenykategóriában.
továbbhír
Fabricius Gábor első nagyjátékfilmje, az Eltörölni Frankot a holland Movies that Matter filmfesztiválon kapta meg a zsűri nagydíját.
továbbhír
Az indiai Pune International Film Festival (PIFF) zsűri különdíját hozta el Fabricius Gábor első nagyjátékfilmje, a rangos filmfesztivált idén 20.…
továbbhír
Az Eltörölni Frankot világkörüli fesztiválturnéra indul: Fabricius Gábor filmjét eddig három kontinens, több mint tizenöt fesztiváljára hívták meg.…
továbbmagazin
Sok dolgunk van még a XX. századi történelmünkkel. Ezt a tételt bizonyította a a 2. világháború magyar szerepvállalását taglaló Természetes fény, és…
továbbmagazin
Az Eltörölni Frankot főhőse egy fiatal punkzenész, aki a lázadó viselkedése miatt a rendszer ellenségévé válik, és egy politikai pszichiátrián köt…
továbbhír
Túlzott igazságérzet címmel három részes dokumentumfilm sorozat, és öt részes podcastsorozat készült Papp Bojána rendezésében, Fabricius Gábor…
továbbhír
Nagy sikert aratott a velencei filmfesztiválon bemutatott Eltörölni Frankot című magyar mozifilm. A 80-as évek nyers orwelli világában játszódó…
továbbhír
Rendhagyó werkfilm készült Fabricius Gábor Eltörölni Frankot című nagyjátékfilmjéhez, melynek szeptember 5-én, a 78. Velencei Nemzetközi…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié