magazin
Sprintelés kanyargó metrósínek között és a busz után, 246 kilométeres teljesítménytúra és távfutás a szocializmusban. Most vasárnap nagy futásra…
továbbmagazin
A végéhez értünk az elmúlt tíz év kimagasló mozgóképes teljesítményeit összegző sorozatunknak. A kisfilmek és a dokumentumfilmek után a 2010 és 2019…
továbbmagazin
A budapesti videotékázás aranykoráról és elmúlásáról készített dokumentumfilmet Csizmazia ‘Cheese’ Gábor, aki maga is tagja volt a kultikus Corvin…
továbbhír
Magyarország lesz a díszvendége a hét kolumbiai nagyvárosban megrendezendő nagyszabású Eurocine filmfesztiválnak. Az április 11-én kezdődő…
továbbmagazin
Negyedik alkalommal rendezik meg az Uránia Ffilmnapokat, amely minden évben egy téma köré szervezi a magyar és nemzetközi filmválogatását. Idén a…
továbbmagazin
Két héttel ezelőtt cseh, lengyel, szlovák és magyar filmek leptek el egy ír várost. Második alkalommal rendezték meg Corkban a 2. Visegrád…
továbbhír
Pálfi György Final Cut című montázsfilmjét, Sipos József Kalandját és Fonyó Gergely Made in Hungária című musicaljét tűzi műsorra a napokban a római…
továbbhír
Pálfi György a Central European Initiative (CEI) Award 2013 elnevezésű elismerést kapta a szerdán zárult trieszti filmfesztiválon, amely a magyar…
továbbhír
Pálfi György montázsfilmjével ünnepli 50. születésnapját a New York-i filmfesztivál - tudatta a Magyar Filmunió.
továbbhír
A múltat rendbetettük, a jövő elindult, most már a filmek kreatív részén dolgozunk - mondta kedden az MTI-nek a 65. cannes-i filmfesztiválon…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié