hír
Pálfi György filmjei egy héten át a New York-i BAM műsorán láthatók. A rendező majdnem teljes eddigi életművét, hét nagyjátékfilmet és több…
továbbmagazin
Működhet-e úgy egy bűnügyi film, ha a bűntett olyannyira megfoghatatlan, hogy sok néző észre sem veszi azt? A Hukkle esetében a bűntény csak arra…
továbbhír
Az ötödik Filmrendezők klubja új helyszínre költözik, ezúttal a Corvin mozi Jávor termébe várják a cinefileket. Április 4-én 19 órától Pálfi György…
továbbmagazin
2002. október 24-én mutatták be Pálfi György első nagyjátékfilmjét és egyben SZFE diplomafilmjét, a Hukklét, mely emberi beszéd nélkül, falusi…
továbbhír
Pálfi György első nagyjátékfilmje, különleges atmoszférájú krimije, a párbeszédeket mellőző Hukkle húsz évvel a magyar premier után Amerikában is…
továbbmagazin
A Taxidermia, a Hukkle és a Szabadesés rendezője új filmterven dolgozik: a Tyúk című film történetében egy háztáji csirke kiscsibékre vágyik, ezért…
továbbmagazin
A Saul fia, az 1945 és a Hukkle díjnyertes hangmesterének nem állt le a munkája a karantén idejére sem, online tanított, a doktori disszertációján…
továbbhír
Pálfi György filmrendező a Hukklé-val, a Szabadesés-sel és Az Úr hangjá-val lesz díszvendég az október 30-án kezdődő 42. Denveri Filmfesztiválon…
továbbmagazin
'Öregúr csuklik a padon, részeg fiú horkol a kocsin, jóságos arcú nénike gyöngyvirágot szed a réten, asszonyok varrnak a varrodában. Férfiak…
továbbhír
A ma kezdődő kolozsvári Transilvania-n Magyar Nap lesz, Lengyelország nemzeti filmfesztiválját magyar mozgóképek gazdagítják, a portugáliai…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéMég most is felriad rá éjszaka a sötétben és hallja a bárányok szívszorító sírását.
Dr. Hannibal Lecter / A bárányok hallgatnak