hír
Miért osztja meg a nézőket A világ legrosszabb emberének hősnője? A Mozinet Nagylátószög legújabb epizódjában Kovács Gellért Filmszerész és Reisz…
továbbhír
Bejelentették a 75. Cannes-i Filmfesztivál zsűrijét: az elnök a tavalyi Arany Pálma-díjas Titán főszereplője, Vincent Lindon francia színész,…
továbbmagazin
Karrierjét gördeszkás VHS-videókkal kezdte, ma már a norvég kortárs film egyik legkülönlegesebb alkotója, aki március végén elnyerheti országa első…
továbbmagazin
Joachim Trier új filmjének becsapós a címe, mert valójában nincs benne egyetlen rossz ember sem, játékos humorral és romantikával bemutatott, valódi…
továbbmagazin
A 74. cannes-i fesztivál feléhez érve több országot bejártunk már: Norvégia után egy zötykölődő vonaton átszeltük Oroszországot, aztán egy időgéppel…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéSose felejtelek el. Tudod, te voltál az első nő, akinek nem kellett fizetnem.