hír
A Testről és lélekről rendezője, Enyedi Ildikó nyerte a legjobb rendezés díját a Magyar Filmkritikusok idei díjátadóján, a B.Nagy László díjat pedig…
továbbmagazin
Tarr Béla, Nemes Jeles László, vagy épp Fekete Ibolya is keresztezhette az útját annak, aki január utolsó péntekén a Vörösmarty utcában sétált, ezen…
továbbhír
Hogyan lehetne a magyar nézőket becsábítani a moziba? Az örök kérdés megválaszolásába most a hazai filmkritikusok is besegítenek, akik nem…
továbbhír
Február 1-jén délután, a MÚOSZ székházban adták át a Film- és Tévékritikusi szakosztály díjait. A legjobb film A torinói ló, a legjobb rendező…
továbbhír
A Magyar Nemzeti Filmalap együttműködési megállapodást köt a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Filmkritikus Szakosztályával és támogatja a magyar…
továbbhír
Hajdu Szabolcs Bibliotheque Pascal című Filmszemle-díjas rendezése nyerte a fődíjat, de díjazták a Cannes-ban is elismert Pál Adrienn-t is, amely…
továbbhír
"A magyar filmkritikusok, fél évszázados hagyományaikat követve, az idén is kiosztják díjaikat az elmúlt esztendő legjobb filmes - rendezői,…
továbbhír
2010. február 1-én, hétfőn átadták a Magyar Sajtó Házában a Magyar Filmkritikusok Díjait. A díjat a MÚOSZ Film- és Tévékritikusi Szakosztálya…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéNos kérem, ez itt, ez a joint. A jointnak két vége van: az egyik vége össze van sodorva, a másik pedig nyitott. Vegyék a jointot a nyitott végével maguk felé, a hüvelykujjuk és a mutatóujjuk közé, így, mutatom!