hír
A szombat este véget ért 44. Fantasporto Nemzetközi Filmfesztivál külön programot szentelt a hazai alkotóknak és műsorra tűzte a közelmúlt…
továbbhír
Madarász Isti fantasy és vígjáték elemekben bővelkedő romantikus filmje lett a legjobb a fantasztikus és horror filmekre szakosodott filmfesztiválon…
továbbmagazin
Móricz Zsigmond Erdély-trilógiájának első kötete, a Tündérkert nagyszabású sorozatként költözött a tévék képernyőjére. Madarász Isti rendező sok…
továbbhír
Madarász Isti a Bolgár Filmművész Egyesület díját nyerte el a Love is Folly filmfesztiválon a fantasztikus-romantikus mozifilm rendezéséért. A…
továbbmagazin
Reisz Gábor minden kérdésünkre magyarázatot ad, Almási Tamás bemutatja a hatvanas évek Budapestjének császárát, Hajdu Szabolcs pedig trilógiájának…
továbbmagazin
Madarász Isti saját bevallása szerint mindig is arra vágyott, hogy végre megtalálják egy olyan, már létező forgatókönyvvel, amitől leesik az álla.…
továbbmagazin
Éjszakai műszak a hullaházban. A valóságban nehéz ennél nyugisabb munkát találni, mert ugyan ki zavarná meg a portást? A filmekben persze ez másként…
továbbvideó
Megérkezett Móricz Zsigmond Erdély-trilógiáján alapuló sorozat első előzetese, amelyben Báthory Gábor ifjú erdélyi fejedelem viszontagságokkal teli…
továbbvideó
Hosszú várakozás után decemberben végre megérkezik a mozikba Madarász Isti Átjáróház című romantikus fantasy-vígjátéka, amiben egy hullaház…
továbbhír
Javában zajlik Móricz Erdélyi-trilógiájának első, Tündérkert című regénye alapján készülő nyolc részes történelmi politikai thriller forgatása a…
továbbFriss
Mineralógus nyerte a Filmtettfeszt fődíját
A Véletlenül írtam egy könyvet Amszterdamban és Tallinnban kezdi fesztiválkörútját
Chilton Flóra és Tóth Luca animációs terve is nyert a Cinemira pitch fórumán
Varjúhullás és kődobálás a Platon Karataev új klipjében
Angelina Jolie a Zeneakadémián és az Operaházban is énekelni próbál
A Január 2-vel rajtol a 8. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié