magazin
Nyolc év után új filmmel tért vissza múlt csütörtökön Szabó István: a Zárójelentésre az első hétvégén közel 14.000 néző volt kíváncsi. Összevetettük…
továbbmagazin
Az erős kritikák ellenére sem tudta tömegesen bevonzani a nézőket az erdélyi havasokban játszódó magyar krimi. A Valan – Az angyalok völgye 5032…
továbbhír
Egymást érik a magyar premierek a moziban, utánajártunk, eddig hány ember volt kíváncsi a Virágvölgyre és a szexuális zaklatás témáját körbejáró…
továbbhír
Múlt csütörtökön mutatták be a hazai mozik a Liza, a rókatündért, melyet az első hétvégén 12 ezren láttak.
továbbhír
Reisz Gábor VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan című filmjének nézettsége az október végi bemutató óta a tegnapi napon, február 9-én átlépte az…
továbbhír
Mundruczó Kornél filmje elnyerte a strasbourgi filmfesztivál fődíját, és itthon pedig átlépte a 40.000-es nézőszámot.
továbbhír
Összességében nőtt az Európai Unió filmszínházainak látogatottsága 2011-ben: az európaiak több filmet, ezen belül is több európai alkotást néztek, a…
továbbhír
Kocsis Ágnes cannes-i és Filmszemle-díjas Pál Adrienn című filmje átlépte a 10.000-es nézőszámot Magyarországon, amellyel a legsikeresebb idén…
továbbhír
A Türelem rendezője egyedüli magyarként vesz részt a Cannes-i Filmfesztivál Résidence programjában, eddig 1586-an látták a Pál Adriennt, öt hónapja…
továbbhír
A Szezon 50 ezer néző fölött jár, Janisch Attila szemle-fődíjas filmjét 10 nap után Budapesten alig 500-an látták. Nyolc magyar film indult el az…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié