hír
A Keskeny út a boldogság felé lett a legjobb dokumentumfilm az amsterdami Septimius díjátadón. Oláh Kata filmje 5 kontinens nomináltjai között lett…
továbbhír
Két újabb fesztiváldíjjal gazdagodott a Keskeny út a boldogság felé. Oláh Kata dokumentumfilmje két roma fiatalról szól, akiket szerelmük miatt…
továbbmagazin
Lénárd és Gergő a salgótarjáni Jónás telepen szerettek egymásba, a családjuk kitagadta őket és Budapestre költöztek, hogy beteljesítsék álmukat.…
továbbmagazin
Íme a 2024-es magyar premiereket bemutató cikksorozatunk utolsó darabja. Szimler Bálint egy általános iskolás fiúról, Nagy Dénes Kurtág Györgyről,…
továbbhír
A Digitális nomádom és az Aki legyőzte az időt – Keleti Ágnes rendezője, Oláh Kata új filmje a 25. Thesszaloniki Nemzetközi Dokumentumfilm…
továbbmagazin
A magyar válogatott három olimpián keresztül uralta a vízilabdát, a csapat tagjai most a mozikat is meg akarják hódítani A nemzet aranyaival.…
továbbhír
Két roma fiú álma, hogy megírhassák az életük, és igaz szerelmük történetéről szóló musical forgatókönyvét. A Keskeny út a boldogság felé című…
továbbmagazin
Minden idők egyik legsikeresebb magyar sportolójáról, a 101 évesen is köztünk lévő Keleti Ágnesről készített archívokban gazdag portréfilmet Oláh…
továbbmagazin
November 9. és 14. között rendezik meg a 18. Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált, melynek idei szlogene A valóság rétegei.…
továbbhír
35 ország 64 filmjét mutatja be idén a Verzió Dokumentumfilm Fesztivál. A magyar programban először lesz látható Kőrösi Máté Dívák című filmje, Oláh…
továbbFriss
Radu Jude és Cristi Puiu a 18. Román Filmhéten
Elszánt hackerek, szicíliai medvék és egy szókimondó béka a Francia Intézetben
Az Oscar-díjra kvalifikáló fesztiválok elit klubjába került a Friss Hús!
Három operatőr kap Kovács László-Zsigmond Vilmos Életműdíjat
Dél-koreai és gluténérzékeny mesével is csábít a 12. Primanima
Mentősnő rejtélyével és repedező családi dinamikával érkezik a Szlovén Filmnapok
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié