magazin
A forgatókönyv-fejlesztés lezárult, felejtse el! Vagy van még remény? Négy olyan filmtervet mutatunk be, ahol a nyilvánosan elérhető információ…
továbbhír
A Trieszt Filmfesztivál keretében zajló When East Meets koprodukciós fórumon versenyez Kovács István filmterve, Ostrom című Diák Oscar-nyertes…
továbbmagazin
Cikksorozatunk második részében ismét négy alkotóval beszélgetünk Enyedi Ildikó és Máthé Tibor mesterszakos rendező osztályából, akik 2015 és 2018…
továbbhír
Január 22-én, a Magyar Kultúra Napján a Színház- és Filmművészeti Egyetem egy hétre nyilvánossá teszi a Diák Oscar-jelölt- és nyertes kisfilmjeit.
továbbmagazin
Ötventől kezdtük el visszaszámolni azokat a kisfilmeket, amelyek az elmúlt tíz évben a leginkább velünk maradtak. Listánk második felében van Diák…
továbbhír
A Színház- és Filmművészeti Egyetemen készített, Ostrom című diplomafilm újabb rangos nemzetközi elismerésben részesült. Kovács István rendező…
továbbdosszié
Az 54. Karlovy Vary Filmfesztiválon Kovács István, a diák-Oscar díjas Ostrom rendezője fiatal európai tehetségek közt szerepel, a Midpoint Feature…
továbbmagazin
Június 28-án kezdetét veszi az 54. Karlovy Vary-i Nemzetközi Filmfesztivál. Elmerültünk a programban, és összeszedtünk néhány alkotást, amelyet…
továbbhír
A Cannes-i Reklámfesztiválon díjazta a nemzetközi szakma a legtehetségesebb fiatalokat, a legjobb diplomafilmet illető Young Director Award-ot…
továbbhír
Péntek délután kiosztották a Magyar Filmkritikusok díját, a szakma minden évben kiválasztja az elmúlt egy esztendő kiemelkedő filmes…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié