hír
Január 22-én reggeltől estig magyar filmeket nézhetünk az Urániában. A magyar kultúra napján 16 filmet vetítenek le a tavalyi év közönségsikerei és…
továbbmagazin
A legjobb alakítások és filmek után az évet ismét a legemlékezetesebb pillanatokkal zárjuk, szilveszteri válogatásunkkal búcsúzunk 2022-től. Minden…
továbbmagazin
Az emlékezetes alakítások után itt az ideje, hogy az általunk legjobbaknak ítélt magyar filmeket ismét sorrendbe állítsuk. 2022 főleg az…
továbbmagazin
Emlékezetes évet zárt a magyar film, nem csak rutinból mondjuk, tényleg kifejezetten nehéz volt ötre leszűkíteni a legerősebb női alakítások…
továbbhír
Újabb díjjal gyarapodott a Szelíd. Csuja László és Nemes Anna testépítős drámája ezúttal az Egyesült Királyság legnagyobb függetlenfilmes…
továbbhír
A luxemburgi CinÉast fesztiválon a legjobb film díjával jutalmazták Csuja László és Nemes Anna alkotását, a Szelídet. A Csonka Eszter által…
továbbhír
Csuja László és Nemes Anna testépítős drámája, a Szelíd az Egyesült Királyság legnagyobb függetlenfilmes fesztiválján van versenyben, míg Herbai…
továbbhír
Október 5. és 9. között Erdély 19 településén, összesen 26 helyszínen szervezik meg az idén a 22. Filmtettfeszt Erdélyi Magyar Filmszemlét, amelyen…
továbbhír
A mozik után először a Filmión látható a közelmúlt két meglepetésfilmje, a Szelíd és a Zanox – Kockázatok és mellékhatások. A női testépítőről…
továbbmagazin
Augusztus első felében megérkezik Tiszeker Dániel romantikus vígjátéka, Csuja László és Nemes Anna testépítős drámája, valamint Nagy Borbála német…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié