hír
Október 9. és 16. között szervezték meg a 29. Astra Filmfesztivált Nagyszebenben, ahol a legfrissebb nemzetközi és romániai dokumentumfilmeket…
továbbhír
A 28. Szarajevói Filmfesztiválon mutatkozik be Püsök Botond Too Close című dokumentumfilmje, mely egy egyedülálló anya és kislánya megrázó…
továbbhír
Hemzsegnek a magyar filmesek a 2022-es Szarajevói Filmfesztiválon: Szakonyi Noémi Veronika nagyjátékfilmje mellett Fábián Nikolett, Gyimesi Anna,…
továbbhír
27. Szarajevói Filmfesztivál CineLink szakmai programjának keretében mutathatja be Too Close címmel készülő dokumentumfilmjét Püsök Botond, amely…
továbbhír
Püsök Botond egy egyedülálló anya történetével, Hörcher Gábor internetes szex-sztárokról szóló filmtervével jutott be a nemzetközi dokumentumfilmes…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEmerenc / Az ajtó