„Márió szövegei mindig olyan elementáris erővel hatnak rám, hogy úgy érzem, árulás lenne magammal (és a szöveggel) szemben, ha nem mennék el a falig” - magyarázta Lichter a Jelenkor interjújában, hogy miért pont ez a filmje lesz a leginkább határfeszegető az életművében. Nemes Z. Márió könyve egy verses napló, amely arra vállalkozik, hogy látomásos erejű, mégis kíméletlenül éles archeológiai látleletét nyújtsa a 2006-os őszi eseményeknek.

A rendező arról írt Facebook-posztjában, hogy a verses kötet felébresztette a benne szunnyadó dadagépet. Az biztos, hogy merész képzettársításokra ihlette a szöveg, az előzetesben többször is feltűnik Kövér László."Nem vettem részt utcai történésekben, semmi ilyesmi, csak hirtelen felébredtem magamból egy olyan világba, aminek semmi értelme nem volt, és efölött hisztérikusan dühöngött vagy ujjongott. Ez a skizoid szükségállapot nyilván fenségesnek is tűnhetett, csak hát ez a fenséges önmagát zabálta fel. Pontosabban máig zabálja, mert 2006 nem ért véget" - nyilatkozta Nemes a Barokk Femina születéséről.



A terv jelenleg úgy szól, hogy nyáron egy tíz részes minisorozat formájában adják közre, ősszel mozifilmként debütál, illetve installációként és performanszként is elképzelhető,  hogy megtekinthető lesz a Barokk Femina. Lichter legutóbbi, Máté Borival közösen készített filmje, A horror filozófiája online elérhető.