A Kovács Lajos, Scherer Péter, Bicskey Lukács és Kulka János főszereplésével készült akcióvígjátékára tegnap már százezren váltottak jegyet a hazai mozikban.
Az elmúlt három évben ez csupán három magyar filmnek sikerült – ám az Argo2 őket is túlszárnyalta, hiszen április 30-i bemutatója óta mindössze 28 napra volt szüksége, hogy elérje ezt a sikert: ilyen gyorsan ilyen messzire az elmúlt öt évben egy itthon készült film sem jutott el.
"A nézőszám nyilván nagyon fontos, de még ennél is többet jelent számomra, hogy a közönség eddigi visszajelzése kiemelkedően pozitív! Úgy érzem, a film elérte a célját: 90 percen keresztül szórakoztatja az embereket" – kommentálta a hírt Árpa Attila, a film író-producer-rendezője.
Kedd este az Argo2 egyik nézője alaposan meglepődhetett: a Tysont alakító Kiss József köszöntötte abból az alkalomból, hogy ő lett a százezredik jegyvásárló.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.