Családi traumafeldolgozás testközelből az RTL+ műsorán
A Túl közel mostantól az RTL+ programján látható
Január 23. óta látható az RTL+ csatornáján Püsök Botond Túl közel című dokumentumfilmje, melynek központi témája a gyermekbántalmazás és a családon belüli erőszak, egy anya és két gyermeke traumafeldolgozásának története. A film premierje a jelenleg is zajló BIDF-en volt, és mostantól a streaming oldal előfizetői számára is elérhetővé válik.
Magyar-román koprodukcióban, az On the Spot alkotóinak közreműködésével készült dokumentumfilmfőszereplője Andrea, aki egyedül épít két gyermeke számára egy biztonságos, új életet, miután abuzív expartnerét börtönbe juttata, küzdelmeit azonban folyamatosan megnehezíti a falu zárt közössége, amelyben él. Mivel a férfi egy köztiszteletben álló papi család tagja, a helyiek szentül hisznek az ártatlanságában, míg Andreát és kislányát azzal gyanúsítják, hogy hamis vádakat koholtak. Mikor a férfit jó magaviseletért hamarabb kiengedik, Andrea eldönti, szembeszáll a közösség áldozathibáztató felfogásával és felveszi a harcot a törvénykezés hiányosságaival, hogy megvédhesse gyermekeit.
A film magyarországi bemutatója január 22-én, a 2023-as BIDF - Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon volt, a bemutató előtt a DokuCast legújabb adásában beszélgettünk Püsök Botonddal, illetve Kálmán Mátyással, a Fortuna vendégei rendezőjével.
A Túl közelt 2021-ben hat hónapig fejlesztette a rendező a dok.incubator programban, Csehországban, Szlovákiában és Svédországban, majd a Szarajevói Filmfesztivál CineLink nevű szakmai programjának Work In Progress szekciójában dolgozott rajta tovább, idén pedig már a versenyprogramban szerepelt. Az Astra Filmfesztiválon októberben elnyerte a legjobb nemzetközi dokumentumfilmnek járó díjat is.
A film január 25-én még látható a BIDF programjában, az RTL+ streaming felületén az előfizetők számára lett elérhető.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.