Csütörtökön kezdődik a 23.Titanic Nemzetközi Filmfesztivál
Online elérhető a katalógus és a befutófilm
Már csak három napot kell várni, és megkezdődik a független filmek budapesti ünnepe, a Titanic filmfesztivál. A filmek a világ minden tájáról érkeznek, a vetítések az Urániában, a Toldi, Puskin és Sugár moziban, valamint az A38-as hajón lesznek. A fesztivál befutófilmjét Bucsi Réka készítette a díjnyertes LOVE egy részletének felhasználásával.
A fesztiválon mutatkozik be Fliegauf Bence Liliom ösvény című filmje, és Bucsi Réka díjnyertes animációja, a LOVE is látható lesz. Mindkét magyar alkotásnak az idei Berlinalén volt a világpremierje. A Liliom ösvény egy anya és kisfia utazását kíséri végig egy mesékkel, emlékekkel és belső démonokkal övezett úton. A haikuszerű jeleneteket felvillantó, a szerelem három szakaszát bemutató LOVE egyik klipjéből készült a fesztivál befutófilmje is, mutatjuk:
Az idei versenyprogram kilenc alkotása közül mindegyik első, illetve második nagyjátékfilm. Közös bennük, hogy bonyolult és félszeg emberi kapcsolatokat ábrázolnak újító módon: van köztük szürrealista, finoman érzelmes, szórakoztató, provokatív és bensőségesen személyes alkotás – némelyik pedig mindezeknek a keveréke.
A Titanic teljes programja megtalálható a fesztivál katalógusában, amely az alábbi linken érhető el: 23. Titanic filmfesztivál – katalógus. A Titanic vetítései és eseményei április 7. és 16. között lesznek az Uránia Nemzeti Filmszínházban, a Puskin, Toldi és Sugár moziban, valamint az A38 Hajón. Jegyek elővételben már kaphatók a mozik pénztáraiban.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.