A Pannon GSM célja, hogy a szélessávú internetet - amely a kultúra-terjesztés legfontosabb eszköze - minél szélesebb körben kiterjessze Magyarországon. Ennek az akciónak az égisze alatt született a Pannon Legendák kezdeményezés, amely "a kultúra, a lokálpatriotizmus és a globalizáció találkozása" - hangzott el a játék sajtótájékoztatóján. A célközönséget a kistelepülések képezik, "amelyeknek fejlettségi szintje nagyban növelhető a mobilinternet segítségével." A játék a gyerekekre koncentrál, mint a "legnyitottabb rétegre."

A Pannon Legendák pályázat lényege, hogy a játék honlapján regisztráló csapatok mobil-internet hozzáférést kapnak, ennek segítségével kell felkutatniuk településük legizgalmasabb legendáját, s ennek rövid leírását feltölteni a honlapra, egy fotósorozat kíséretében. A pályázatot egy három tagú zsűri bírálja el, amelynek tagjai Goda Krisztina filmrendező, Kamarás Iván színész és dr. Majorosi Emese, a Pannon munkatársa. A zsűri által legjobbnak ítélt pályamunkát a testület két filmes-érdekeltségű tagja megfilmesíti, a zsűri és a közönségszavazás nyertesei pedig egy-egy notebookkal lesznek gazdagabbak.

A játékra maximum 1500-fős lélekszámú településeken élő általános iskolás csoportok jelentkezését várják. "Nem várunk profizmust, hiszen a magyar forgatókönyvírás is hagy kívánni valót maga után" - mondta Kamarás Iván, aki köztudottan előszeretettel használja a mobil-technológia vívmányait, munkája során  és kedvtelésből egyaránt. Egyrészt ezért választották a színészt a kezdeményezés zsűrielnökének, másrészt népszerűségétől remélik, hogy sokan fényképezőgépet ragadnak majd. Ez a játék az első etapja annak a projektnek, amellyel a "földrajzi értelemben vett digitális szakadékból" kívánják országunk kistelepüléseit kirántani. Részletek a játék honlapján.   

Boldogok a mobilinternetezők

A T-Mobile sem tétlenkedik a mobilinternet-terjesztésében, a magenta-színű mobilszolgáltató ugyanis reklámfilm-készítő versenyt hirdet, T-Mobile szélessáv: az én internetem" témában. Ők a 18-év feletti korosztályt célozzák meg, 'hovatartozásra' való tekintet nélkül. A benevezett reklámfilmekkel szemben az egyetlen elvárás, hogy "kreatív, eredeti módon mutassák be a szélessávú mobilinternet-szolgáltatás előnyeit, illetve a felhasználók életére gyakorolt pozitív hatásait" - olvasható a felhívás szövegében.

A maximum 60 másodperc hosszúságú filmeket a verseny kapcsán létrehozott weboldalra kell feltölteni, azok egy előszűrési folyamat után kerülnek majd fel a Youtube-ra. A legötletesebb reklámfilm készítői egy 1 millió forint értékű bankártya, a legnépszerűbb (azaz legtöbb letöltést produkáló) film készítői pedig egy 200 ezer forint értékű bankkártya boldog tulajdonosai lesznek. További részletek a pályázat honlapján.

Cikkünk megjelenésekor nincs tudomásunk arról, hogy a harmadik, piros színnel fémjelzett mobilszolgáltató előrukkolt volna valamiféle - nyugdíjasokat megcélzó - szélessáv-népszerűsítő akcióval.