Az InterCom-ot 1989-ben alapította Andrew G. Vajna, akit mint Hollywood egyik legbefolyásosabb független producerét tart számon a filmes szakma. Magyarország legnagyobb film-, videó és DVD-forgalmazó és moziüzemeltető vállalata a multiplex mozik magyarországi meghonosítójaként is jelentős szerepet tudhat magáénak.
Peter Jackson: A gyűrűk ura - A király visszatér |
November közepéig az InterCom által forgalmazott filmeket 5 891 000 néző látta. Az cég becslése szerint év végére kb. 7 millió látogatójuk lesz. Az InterCom piaci részesedése a moziforgalamzói piacon 2004. január-szeptemberi adatok alapján 53%.
Idén legnagyobb mozisikerük A gyűrűk ura - A király visszatér volt, melyet 728 087 néző látott. A második helyre a Harry Potter és az azkabani fogoly került 522 274 látogatóval, ezt követi a Trója (514 191), a Holnapután (476 743), a Garfield (325 000), a Mackótestvér (240 040), Az utolsó szamuráj (227 679), valamint a Pókember 2. (218 917) című filmek.
A magyar filmekkel azonban még megközelíteni sem sikerült ezeket a nézőszámokat. Idén három hazai produkciót forgalmaztak. Az ember, aki nappal aludt 1 kópiával futott és 1500-an váltottak rá jegyet. Viszonylag kevesen látták másik két, közönségsikerre számot tartó filmjüket is, Salamon András Getno-ját (20 kópia, 15 400 néző) és a Rap, Revü, Rómeó-t (20 kópia, 22 600 néző).
2005 első féléves megjelenési tervükben csupán egy magyar film szerepel, a februárban mozikba kerülő Sorstalanság, Koltai Lajos első rendezése, a Nobel-díjas Kertész Imre regényéből.
Salamon András: Getno |
A cég moziüzemeltetőként is jelentős helyet foglal el a hazai pályán. Ezen a területen piaci részesedésünk 36-38% között mozog (ebbe a Hollywood Multipex mozilánc és a Kossuth mozi tartozik bele). Havi bontásban nem értékelik a mozikat, a nyári eredményekről azonban már vannak adatok: a tavalyi nyárhoz képest jobban teljesítettek az InterCom-os mozik. 2003-ban 867.597 volt a látogatottság, idén - ugyanannyi mozival és ugyanannyi teremben - 1.049.660 a nézőszám, ami 21%-os növekedést jelent.
A cég sajtófőnöke, Ádám Bernadett szerint ez a gazdag filmkínálatnak és azoknak a ("customer-friendly") promóciós aktivitásoknak köszönhető, amelyek a mozibajárást még vonzóbbá tették a közönség számára. A promóciós fogások közül az ajándékokat, a termékmintákat, a menü-akciókat, és a Multiklub elindítását tartják a legfontosabbaknak. Ez utóbbi akció keretében már 500 forintért is jegyet lehet váltani a filmekre.