A dél-amerikai országban rendezték az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) 21. közgyűlését, a nemzetközi turisztikai konferencia keretében regionális díjakat osztottak ki a legjobb turisztikai filmeknek, reklámoknak. A versenyre 51 tagállam nevezett. A győztes imázsfilm a Magyar Turizmus Zrt. megrendelésére készült, azzal a céllal, hogy a nemzetközi hirdetési világba illeszkedően újítsa meg a Magyarországról mutatott turisztikai képet - tették hozzá.
"A HG360 országimázsfilmje szakítani kívánt az elmúlt évtizedek fáradt és hamis sztereotípiáival és Magyarország vonzó, változatos arcát kívánta bemutatni" - írták. A film díjakat nyert már Sanghajban a Turisztikai Vásáron, Cannes-ban a Corporate Media and TV Awardson és berlini Tourism Media Award - Arany Városkapu turisztikai film- és multimédiaversenyen is.
A 75. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál programjában három magyar alkotást is beválogattak: Sós Bálint Dániel Minden Rendben című elsőfilmje a Perspectives szekcióba kapott meghívást, Ladányi Jancsó Jákob Élő kövek című munkája a rövidfilmes versenyben szerepelt, Balogh Mirjána Wish You Were Ear című animációs kisfilmje pedig a Generations válogatásában szerepelt, majd Kristály Medvével távozott a fesztiválról. Helyszíni tudósítónk a nemzetközi filmes programban is elmerült.
Schwechtje Mihályúj filmje feszültséggel teli dráma, melyben a készséges bébiszitter (Mari Dorottya) morális dilemmába kerül, amikor egy válságban lévő házaspár (Jakab Juli és Polgár Csaba) problémáit és gyerekeit kell a saját karrierje elé helyeznie. A film február 13. óta látható a mozikban, a Mozinet forgalmazásában.
13 év után újra van Magyar Filmszemle, visszatér a magyar filmszakma egykori elsőszámú találkozóhelye. A Szemle nyitófilmje Schwechtje Mihály Sünvadászat című filmje, a programba közel 150 alkotást válogattak be, köztük játékfilmek, dokumentumfilmek és kísérleti filmek is megtalálhatóak, kis- és egészestés formátumban.