Bob Iger, a Disney vezérigazgatója a cég negyedéves eredménybeszámolóját követően a rajongóknak jelentette be a közelgő újdonságokat. A vállalat vezetője közölte, hogy érkeznek a Jégvarázs (Frozen), a Toy Story - Játékháború és az Állati nagy balhé (Zootopia) animációs filmek folytatásai, és Disneylandben egy új Avatar élménypark is nyílik hamarosan.
A Toy Story - Játékháború animációs filmsorozatnak eddig már négy részét, és legutóbb egy különkiadását is bemutatták a mozik. A végtelenen túl: Buzz Lightyear útja című különkiadás jegyeladásai azonban elmaradtak a Játékháború harmadik és negyedik részének bevételétől, melyek több mint egymilliárd dollárt (385 milliárd forint) termeltek a mozipénztáraknál.
Ezzel szemben a 2013-ban bemutatott Jégvarázs című animációs film első része hatalmas sikert aratott a mozikban, és a 2019-ben debütált második rész is 1,4 milliárd dolláros (539 milliárd forint) bevételt termelt. A két mozifilmen túl készült még Jégvarázs témájú Brodaway-musical, jégrevü, számos rövidfilm, televíziós különkiadás és könyv is.
Jégvarázs
Iger azt is bejelentette, hogy a kaliforniai Anaheimben található Disneylandben egy új Avatar élménypark nyílik hamarosan, mely az orlandói produkcióhoz hasonlóan James Cameron alkotásának, az Avatar című sci-finek a világára épül.
Az Avatar 2009-ben minden idők legnagyobb bevételét érte el 2,9 milliárd dolláros jegyeladásával. A tavaly év végén bemutatott Avatar: A víz útja tíz évvel később folytatta a film hőseinek életét, és két hónap alatt már 2,178 milliárd dolláros (838 milliárd forintos) bevételt termelt.
Magyarországon az Avatar volt az első film, amelynek jegybevétele átlépte az egymilliárd forintot, a második rész pedig újabb mérföldkövet ért el, a hazai jegyeladások már meghaladták a kétmilliárd forintot. James Cameron rendező elmondása szerint az Avatar harmadik része 2024 decemberében kerül a mozikba, a negyedik epizód 2026 decemberében, az ötödik pedig 2028 decemberében várható.
A Walt Disney vállalat a negyedéves beszámoló szerint nehéz időszakon van túl, a Disney+ streamingszolgáltató 2,4 millió előfizetőt veszített 2022 utolsó három hónapjában, és a cég átszervezésének részeként 7000 munkahelyet szüntetnek meg.