CINÉMA GODARD

Ádám Péter: Mestervágás első kardcsapásra (Kifulladásig: egy kultuszfilm születése – 1. rész) 
Bikácsy Gergely: Ugróiskola (Jean-Luc Godard: Bevezetés egy (valódi) filmtörténetbe) 

Hatvan évvel ezelőtt forgatta le Jean-Luc Godard a francia új hullám legendás filmjét. JLG rendkívül sokat kockáztatott improvizatív rendezői módszerével, de a rendhagyó stratégia vakmerősége maradandó remekművet eredményezett. A Kifulladásig az egyik legtöbbet idézett, legtöbbet elemzett alkotása lett a mozi történetének.


KÁDÁR-KORI CENZÚRA

Szekfü András: Egy problémás film (Beszélgetés Nemeskürty Istvánnal – 1970) 
Báron György: Megint Tanú (Bacsó Péter: A tanú

A szocialista országokban nem utólagos cenzúra működött, a kultúrpolitika már az első forgatókönyvi változattól folyamatosan beleszólt a filmkészítésbe.


MAGYAR MŰHELY

Várkonyi Benedek: Viharok és Hitchcock-seregélyek (Beszélgetés Almási Tamással) 
Soós Tamás Dénes: „Ez már a Family Guy-generáció” (Beszélgetés Hartung Attilával) 
Margitházi Beja: Szinkrontolmács (Stőhr Lóránt: Személyesség, jelenlét, narrativitás) 
Kovács Ágnes: Palaszürke égbolt (Színdramaturgia: Magasiskola) 


MŰFAJOK ÉS MÉMEK

Varró Attila: Az önző mémek (Zsánerfilmek tipológiája) 

A posztmodern tömegfilm kiszolgálva a kortárs közönség fokozódó éhségét az ingerbőségre, egyre gátlástalanabbul keveri a zsánereket, és ezzel elmossa a műfaji határokat. A félreértések és értelmezések zűrzavarából csak egységes, világos és logikus műfaji tipológia segítségével lehet kijutni.
Iránytű a zsánerfilm labirintusában.


ARCHIVÁLT TÖRTÉNELEM

Barkóczi Janka: Nem öregszenek (Archív felvételek újrahasznosítása) 
Zalán Márk: Katonák voltak (Peter Jackson: They Shall Not Grow Old

Amikor az amerikai médiamágnás Ted Turner 1989. november 9-én bemutatta televíziós csatornáján a Casablanca színezett verzióját, sokan a szívükhöz kaptak. A színezés az 1990-es években kiment ugyan a divatból, de Peter Jackson színes-hangos első világháborús „dokumentumfilmje” nyomán most újra fellángolt a vita.


ÚJ RAJ

Pernecker Dávid: Maguknak köszönhetik (J.C. Chandor) 

A Krízispont teljesen új szemszögből tekintett az évtizedek során sokak által kivesézett pénzügyi-banki thrillerek és drámák műfajára.


KÉPREGÉNY-ÉLETRAJZOK

Demus Zsófia: Fénykép az életrajzban (Isabel Quintero – Zeke Peña: Photographic: The Life of Graciela Iturbide) 
Kránicz Bence: Szorongó biciklisták (Pierre Godeau: Raoul Taburin) 


FESZTIVÁL

Baski Sándor: Családi kríziskatalógus (Karlovy Vary) 
Schreiber András: Öt nem túl könnyű darab (Sehenswert/Szemrevaló) 


FILM/ZENE

Déri Zsolt: Nico nem akar ikon lenni (Susanna Nichiarelli: Nico, 1988


STREAMLINE MOZI

Szabó Ádám: Add át magad a táncnak! (Nicolas Winding Refn: Too Old To Die Young
Lichter Péter: Alvajárók a villamoson (Paul Thomas Anderson: Anima


KRITIKA

Gelencsér Gábor: Az adó Paradicsoma (Denys Arcand: Az amerikai birodalom bukása

A címlapon: Icíar Bollaín - Út a királyi operába – A Cirko Film szeptemberi bemutatója

Kérünk mindenkit, aki szereti a filmet, fizessen elő a Filmvilágra, az egyetlen magyar filmművészeti folyóiratra. Egy évre csak 4740 forint. https:///eshop.posta.hu/storefront