ALMODÓVAR
Almodóvar legjobb filmjeiben olyan felszabadultan és olyan pontos arányérzékkel keveri a reális és szürreális elemeket, hogy a nézőnek eszébe sem jut megkérdőjelezni azt, ami a szeme elé tárul. Valóság és valószerűtlenség, melodráma és paródia határán járunk és minden bizonnyal ez az egyik ok, ami Almodóvar stiláris eredetiségét biztosítja.
Csantavéri Júlia: Madrid transzban (Pedro Almodóvar labirintusai)
Alicia G. Montano: A film, amelyben élek (Beszélgetés Pedro Almodóvarral)
ROLAND BARTHES ÉS A MOZI
Darida Veronika: A film filozófiája (Roland Barthes moziba megy)
Roland Barthes: Garbo arca
BARBÁR IDŐK
A Trónok harca sorozat nyolc évadán úgy süvít keresztül a korszellem, a katasztrófa előérzete, hogy abba beleremegünk. Gondoljunk akár a klímapánikra, a migrációs krízisre, a 2008-as gazdasági válságra és utóhatásaira az általános egzisztenciális bizonytalanságtól az értelem ellenében megválasztott varázsló-vezetőkig: az egyetemes katasztrófa réme miatti rettegésre bukkanunk.
Nemes Z. Márió: Az elveszett múltak (Conan, a barbár)
Greff András: Lady Macbeth a sárkányok ellen (A Trónok harca-sorozat)
Beregi Tamás: Tetemrehívás (A Trónok harca és a fantasy)
MAGYAR MŰHELY
Minden nemzet filmtörténete alatt ott húzódik egy széles telér, az el nem készült, le nem forgatott filmek története. A Magyar kereszt, Dobai Péter 1999-ben írott forgatókönyve tökéletes példa a láthatatlan magyar filmtörténetből, egyrészt, mert sohasem lett belőle film, másrészt, mert drámai súlypontját egy hajdani (1972-es) forgatás közben elkaszált BBS-film története adja.
Dobai Péter: Magyar kereszt (Forgatókönyv-részlet – 1999)
Kovács Ágnes: Örömlányok festményen (Színdramaturgia: Egy erkölcsös éjszaka)
Teszár Dávid: Sorsok és értékek (Beszélgetés Miklós Ádámmal)
Győri-Drahos Martin: Kezdő menet (Bogdán Árpád: Gettó Balboa)
A ZSÁNER MESTEREI
Varga Zoltán: Áldott átkozottak (Sam Raimi démonai és szuperhősei)
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Fekete Tamás: Pók-stratégia (Stan Lee és a Pókember)
NEOWESTERN
Szabó Ádám: Csak gyilkosok (S. Craig Zahler westernjei)
Nevelős Zoltán: Tíz év múlva (Daniel Minahan: Deadwood – A film)
FESZTIVÁL
Csiger Ádám: Kínai optimizmus (Sanghaj)
Beretvás Gábor: A rendszer gyenge pontjai (Kolozsvár – TIFF)
KRITIKA
Kránicz Bence: A jótevő (Quentin Tarantino: Volt egyszer egy Hollywood)
Huber Zoltán: Vesszőből font emberek (Ari Aster: Fehér éjszakák)
Pethő Réka: Virginia Woolf arcai (Chanya Button: Vita és Virginia)
Vincze Teréz: Határ a csillagos ég (Nathaniel Kahn: Senki többet)
Borítón: Vita és Virgina - ADS Service bemutatója