A múlt héten megjelent fényfestős ajánló után végre megérkezett Reisz Gábor (VAN) második nagyjátékfilmjének első rövid előzetese is. A rendező stílusát ismerve meg se lepődünk, hogy nem egy hagyományos teaser került ki a filmből, inkább a történet néhány elemét foglalták össze, egy izgalmas, szimbolikus képsorban, amiben a szerelmi bánat, a vízilabda és a főhős gyerekkora is felvillan.
Ahogy azt már a rendhagyó, lakásszínházzal egybekötött forgatási látogatáson is meséltük, a Rossz versek főszerepét Reisz Gábor alakítja, szerelmét pedig Nagy Katica, aki szintén feltűnik az első kockákon. A rövid teaserben a szerelem boldog időszakát, egyetlen pillanattal később már a szakítás utáni szomorúság váltja fel. A bánat arra készteti a főhőst, hogy a múltba merülve válaszokat keressen, ami itt az ötletes vízbe zuhanás képében jelenik meg, a mélyről pedig már fiatalkori énje bukkan elő, akit Seres Donát (is) alakít a filmben.
A múltban való vájkálás az úszómedencével kezdődik – fogalmazott a rendező a filmről, amiben a saját élményeit keveri bele egy szubjektív, fiktív világba. Négy évvel a nagy sikerű VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan után, a Rossz versek 2018. december 27-én kerül a hazai mozikba a Filmalap támogatásával, a Cirko Film forgalmazásában.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.