Kapcsolódó anyagok
Különös beszámolóval fog találkozni e sorok olvasója, egy olyan írással, amelyben a tudósító egyben az események résztvevője, ezért - hogy ne tűnjön álságosnak a dolog – a szerző időnként az egyes szám első személy használatára kénytelen váltani. A résztvevő és a tudósító efféle összecsúszását maga a szokatlan esemény vonja maga után, amelyben a hagyományos szerepek rövid időre felborultak és a főállású néző egy pillanatra maga vált a megfigyelés és diskurzus tárgyává.
Még több magazin
magazin
Igazi klasszikusok és friss, idén debütált filmek is érkeznek a streaming szolgáltatókhoz áprilisban. A legismertebb Don, Cate Blanchett…
továbbmagazin
Mi történik a kitaszítottakkal, a Magyarországon jogi és erkölcsi értelemben vett törvényenkívüliekkel? Somogyvári Gergő a társadalom peremén járt,…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziénővérke / Boldog Születésnapot