2020. 09. 21. filmhu

Mohai Tamást Los Angelesben díjazták

A Love International Film Festival a legjobb férfi főszereplőnek választotta

Szajki Péter filmje, a Most van most részt vett Los Angelesben a Love International Film Festivalon, ahol a legjobb férfi főszereplő díját Mohai Tamás kapta meg. Sajnos a járvány miatt az alkotók nem vehettek részt a fesztiválon, mert a nyilvános vetítéseket csak jövőre tartják meg, a következő évi fesztivál filmjeivel összevonva.

Mohai Tamást nemrég a Bujtor István Filmfesztiválon is átvehette ugyanezt a díjat az alakításáért, így már a második alkalommal díjazták a Most van most-ban nyújtott alakításáért. A színészt a nagyközönség a Drága örökösök című produkcióból ismerheti, de korábban látható volt őt többek között Sándor Pál Vándorszínészek és Török Ferenc Senki szigete című filmjében is. „Nagyon szeretek Tamással forgatni, mert irtó gyorsan reagál az eseményekre még akkor is, amikor megváltozik a jelenet az eredeti tervekhez képest.” – mondta róla Szajki Péter rendező.

Mohai Tamás partnere a filmben Tompos Kátya, akit szintén jelöltek a fesztiválon a legjobb női főszereplőként. A Most van most legközelebb a ROFL Film Festivalon versenyez Madridban októberben. A film operatőre Domokos Balázs, forgatókönyvírója Szajki-Vörös Adél és Szajki Péter, vágója Erdélyi Flóra. A filmet a ZLS Productions készítette, forgalmazója a Romis Mozi, producerei Kutyik Gábor, Szajki Péter, Romwalter Judit, Gulácsi Loránd, Babó Gábor, Bácskai László, Adam Cobler, Marencsák Kitty, Mészáros Bálint, Neuberger Zoltán, Perecz Sándor, Králik Samu Péter, Szoboszlai Gergely, Szűcs Dóra.


A Love Nemzetközi Filmfesztivál nyilvános vetítéseit és előadásait idén a járvány miatt nem tartották meg élőben, az idei program a 2021-es fesztiválon lesz látható. 

Még több magazin

magazin

A rap a legjobb fegyver a szabadságért vívott küzdelemben

Kritika a Kneecap című filmről

Nyelvében él a nemzet. Ha hallanák a Széchenyi Istvánnak tulajdonított szállóigét, minden bizonnyal azonosulnának vele a Kneecap nevű belfasti…

tovább

magazin

Fazakas Péter: Öröm volt hallgatni, ahogy áradnak a régi emlékek, történetek

Interjú a Ma este gyilkolunk rendezőjével

A Ma este gyilkolunk egy színészotthonban játszódik, ahol rejtélyes gyilkosság történik, főszerepben Kern Andrással. A film rendezőjével, A játszmát…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Pisztolycsővel a szájában az ember magánhangzókban beszél.

Harcosok klubja

Oszd meg! Az összes idézet